۵ دلیل برای داشتن مدرک CFA

۵ دلیل برای داشتن مدرک CFA

در سرتاسر جهان، دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و فعالان حوزه مالی با دلایل و انگیزه‌های مختلفی برای کسب مدرک CFA اقدام می‌نمایند. اما شاید ۵ دلیل از همه مهمتر باشد، ۵ دلیلی که برگرفته از ویژگی‌های این مدرک مهم مالی هستند.

درآمد

کسب مدرک CFA در بسیاری موارد سبب افزایش درآمد افراد می‌شود. بطوریکه تحقیقات نشان ‌می‌دهد کسانی که مدرک CFA را کسب کرده‌اند ۳۹ درصد بیشتر از هم سطح‌های خود درآمد دارند.

اعتبار جهانی

قبولی در آزمون CFA سبب می‌شود رزومه شما اعتبار جهانی پیدا کند چرا که CFA یکی از معتبر­ترین و شناخته شده‌ترین مدارک مالی در جهان است و در اکثر کشورها دارای اعتبار می‌باشد. شما با کسب این مدرک می‌توانید موقعیت‌­های شغلی مناسبی در بسیاری از کشورها بدست بیاورید و حتی مهاجرت موفق‌تر و راحت‌تری داشته باشید.

تخصص بالا

همان طور که می‌دانید آزمون CFA یکی از دشوارترین آزمون‌های حوزه مالی است و مباحث متنوع و کاربردی را شامل می‌شود. کسب این مدرک کار سختی است اما با گرفتن مدرک CFA اطلاعات مالی شما به شدت بالا می‌رود و تخصص‌های مهمی در حوزه مالی کسب خواهید کرد.

مقرون به صرفه

هزینه دریافت مدارک CFA به نسبت پایین‌تر از بسیاری از مدارک دیگر است. به عنوان مثال هزینه‌های گرفتن مدرک CFA چیزی در حدود ۳ هزار دلار است که این هزینه در مقایسه با هزینه گرفتن مدرک MBA در مراکز معتبر که در حدود ۶۰ هزار دلار است مبلغ بسیار کمی است.

مطالعه همزمان

لازم نیست همه کار و زندگی خود را رها کنید تا این مدرک را بدست بیاورید. چرا که قبولی در این آزمون نیاز به برنامه‌ریزی مدون و هوشمندانه دارد. به همین دلیل اکثر افراد که در این آزمون شرکت می‌کنند شاغل بوده و در کنار فعالیت‌های شغلی و آموزشی خود به مطالعه برای آمادگی آزمون CFA می‌پردازند.

, , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
چه چیز قیمت بیتکوین را تعیین می‌کند؟
نوشتهٔ بعدی
ارزشگذاری چیست؟

سایر مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست