مدرسه توسعه فردی شریف

SHARIF IDP SCHOOL

مدرسه توسعه فردی شریف با هدف کمک به مسیریابی، موفقیت شغلی و توسعه توانمندی‌های شاغلان و علاقمندان به اشتغال در نهادهای مالی کشور و درنهایت توسعه منابع انسانی متخصص نهادهای مالی ایجاد شده است.

در مدرسه توسعه فردی شریف به تمامی علاقمندان به اشتغال در نهادهای مالی کمک خواهد شد تا شایستگی‌های عمومی و تخصصی جهت اشتغال و یا ارتقا در نهادهای مالی کشور را کسب نمایند. هدف ما در مدرسه توسعه فردی شریف این است که برای مخاطبان خود مسیری مشخص جهت ارتقای توانمندی‌ها و شایستگی‌های عمومی و تخصصی‌شان طراحی نماییم و در گام به گام اجرای این برنامه در کنار شما باشیم.

خدمات مدرسه توسعه فردی شریف

گروه مالی شریف در طی بیش از ۱۹ سال فعالیت خود همواره به دنبال ارایه خدمات آموزشی به‌روز، کاربردی و مطابق با نیاز مخاطبان بوده است. در کنار طراحی و برگزاری دوره‌های تخصصی آموزشی، سالیان است که ما در گروه مالی شریف سعی نموده‌ایم تا مسیر آموزشی و شغلی درستی را برای همراهان خود ترسیم نماییم. اکنون با استفاده از اندوخته این سال‌ها و همچنین با اتکا به استانداردهای جهانی در تجزیه و تحلیل مشاغل حوزه مالی و سرمایه‌گذاری، در نظر داریم تا خدمتی جدید و منحصر به فرد در اکوسیستم مالی کشور ارایه کنیم. “طراحی مسیر شغلی و مشاوره توسعه فردی مطابق با مدل شایستگی مشاغل حرفه‌ای حوزه مالی و سرمایه‌گذاری”.

در مدرسه توسعه فردی شریف با توجه به ویژگی‌های شخصیتی، علایق، سلایق، توانمندی‌ها و … مسیری منحصربفرد برای هر شخص طراحی خواهد شد. برای این منظور ابتدا با انجام تست‌های حرفه‌ای شخصیت شناسی، ویژگی‌های شخصیتی استخراج و سپس با انجام گفتگوها و مصاحبه‌های تخصصی، به بررسی وضعیت فعلی شخص پرداخته خواهد شد.در انتها با مقایسه وضع موجود با وضع مطلوب و مورد نظر، با استفاده از نظرات کارشناسان و استانداردهای شغلی، مسیر شغلی و برنامه توسعه فردی منحصر به فردی جهت اجرای این مسیر شغلی طراحی خواهد شد.

ما در هر قدم از این مسیر همراه شما خواهد بود.

مسیر شغلی چیست؟

مسیر شغلی فهرستی از مراحلی است که باید در زندگی حرفه‌ای خود برای پیشرفت در جایگاه شغلی فعلی و یا رسیدن به جایگاه‌های شغلی مورد نظر خود انجام دهیم. بر این اساس دو موضوع مطرح می‌شود، مسیر توسعه فردی برای احراز صلاحیت لازم شغلی و جانشین پروری در سازمان‌ها.

طراحی مسیر شغلی یکی از موضوعاتی است که همواره عدم وجود آن به صورت تخصصی در بازار کار مشاغل گوناگون حس می‌شود، وجود مسیری که برای احراز صلاحیت و کسب شایستگی‌های شغلی مشخص برای هر جایگاه شغلی ضروریست. معمولا متقاضیان اشتغال در مشاغل مختلف، بر حسب تجربه و یا با پرس و جو از افراد دیگر اقدام به شرکت در دوره‌های آموزشی برای کسب شایستگی‌های شغل مورد نظر خود می‌نمایند که این موضوع هم ممکن است زمان‌بر بوده و هم ممکن است انتظارات فرد را به طور دقیق و مشخص برآورده ننماید. از سوی دیگر نیز ممکن است با نیاز کارفرمایان هم منطبق نباشد.

صنعت مالی و سرمایه‌گذاری با توجه به توسعه سالیان اخیر خود و نیاز به نیروی انسانی توانمند و شایسته، اکنون یکی از اکوسیستم‌های فعال در بازار کار کشور به حساب می‌آید که موقعیت‌های شغلی بسیار زیادی با درآمدهای قابل قبول در آن وجود دارد. در دنیا نیز بسیاری از مشاغل مالی، مشاغلی با آینده روشن یا به اصلاح Bright Outlook به حساب می‌آیند، اما همکاری با این نهادهای مالی نیاز به داشتن تخصص و مهارت‌هایی دارد که بهتر است برای کسب آنها برنامه و مسیری مشخص و درست وجود داشته باشد.

چگونه یک مسیر شغلی مناسب برای خود انتخاب کنیم؟

برای انتخاب مسیر شغلی مناسب، یک فرد باید شخصیت، اهداف شغلی و برنامه‌های آینده خود را در نظر بگیرد. سه ​​مرحله اصلی برای انتخاب آگاهانه و استراتژیک مسیر شغلی مناسب عبارتند از:

  • ویژگی‌های شخصیتی خود را بشناسید و در مورد ارزش‌های فردی خود فکر کنید:

چه نوع کاری باعث رضایت شما می‌شود؟ آیا از تخصص در یک یا دو زمینه کاری لذت می‌برید یا ترجیح می‌دهید یک متخصص عمومی باشید؟ نقاط قوت و ضعف شما چیست؟ شخصیتی درون‌گرا دارید یا برون‌گرا؟ از کار با چه نوع افرادی لذت می‌برید؟ و … پاسخ به این سوالات و سوالات مشابهی که به شما کمک می‌کند تا ویژگی‌های شخصیتی خود را بشناسید می‌تواند در طراحی بهتر مسیر شغلی بسیار موثر باشد.

  • هدف شغلی شما چیست؟ چه جایگاه شغلی را مد نظر دارید و حاضرید چه مسئولیت‌هایی را قبول کنید؟

برای شما مطلوب است که در جامعه چه جایگاه شغلی داشته باشید و وقتی که خود را معرفی می‌کنید، در مورد جایگاه شغلی خود چه توصیفی داشته باشید؟ در مورد درآمد خود چه هدفی دارید؟ برنامه کاری و محل کار مورد نظر شما چیست؟

  • برنامه‌های آتی موثر در آینده شغلی شما چه برنامه‌هایی خواهند بود؟

آیا حاضرید در صورت نیاز مجدد به روند ادامه تحصیلات آکادمیک برگردید یا آموزش‌های بدو خدمت و آموزش‌های آزاد را ترجیح می‌دهید؟ تا چند سال می‌خواهید به کار کردن ادامه دهید و برنامه شما برای بازنشستگی چیست؟ آیا قصد دارید که در آینده برای کار کردن به کشور دیگری مهاجرت کنید؟ و … پاسخ این سوالات نیز در طراحی مسیر شغلی بسیار اهمیت خواهند داشت.

بسته‌های مسیر توسعه فردی

برای استفاده از خدمات مدرسه توسعه فردی شریف، سه بسته با خدمات متفاوت در نظر گرفته شده است. پیشنهاد ما این است که برای دستیابی حداکثری به اهداف توسعه فردی، از بسته اصلی (الماس) استفاده شود اما با توجه به اینکه ممکن است همه متقاضیان در ابتدا امکان استفاده از این بسته را نداشته باشند دو بسته دیگر نیز در نظر گرفته شده است.

توضیحات

جلسات مشاوره روانشانسی توسط مشاور با تجربه در حوزه شغلی، جلسات منتورینگ توسط اساتید و مدیران نهادهای مالی و جلسات مشاوره آموشی، طراحی مسیر توسعه فردی و نقشه راه شغلی توسط کارشناسان گروه مالی شریف برگزار خواهد شد.

هدیه اعتبار آموزشی، قابل استفاده در تمام دوره‌های آموزشی آنلاین گروه مالی شریف است و سقف استفاده از اعتبار در هر دوره پانصد هزار تومان است.

هدایا

چهارصد هزار تومان تخفیف برای دانش‌پذیران قبلی گروه مالی شریف

هفتصد هزار تومان تخفیف برای دانشجویان

تست‌ها و جلسات مصاحبه بالینی با روانشناس

پس از بررسی انواع تست‌های شخصیت‌شناسی و بررسی نوع کارکرد آنها و همچنین برگزاری جلسات همفکری با مشاوران روانشناسی، تست‌های زیر جهت استفاده در بسته‌های مسیر توسعه فردی انتخاب شدند.

مراحل طراحی مسیر شغلی و توسعه فردی “بسته الماس”

تیم کوچینگ مسیر شغلی

null

دانیال آستانه

تحلیلگر ارشد بازار سرمایه
بیش از ده سال سابقه فعالیت در نهادهای مالی

null

مهدی خجسته

دکتری مدیریت مالی
مدیر سرمایه‌گذاری شرکت سبدگردان سرآمد بازار

null

صادق فلاح

مشاور و روانشناس

null

حسن حسینی

دکتری مدیریت مالی
مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره شرکت توسعه سرمایه‌گذاری پارس میکا

null

امیررضا شفاعت

CFA Level III Candidate
Passed CAIA Level I
مدیرعامل شرکت آلفا کپیتال

null

سعید مسگری

مدیرعامل گروه مالی شریف

null

محمود رنگ آمیز

مشاور آموزشی و شغلی در صنعت مالی و مدیر توسعه آموزش گروه مالی شریف

جامعه هدف مدرسه توسعه فردی

اگر جز یکی از گروه‌های زیر هستید مدرسه توسعه فردی شریف به موفقیت شغلی شما کمک می‌کند:

  • علاقه‌مندان به اشتغال در نهادهای مالی
  • کارشناسان و مدیران علاقه‌مند به ارتقای شغلی
  • دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط به مالی

چگونگی ثبت‌نام

برای ثبت‌نام و ورود به فرآیند توسعه فردی با شماره ۶۶۰۳۶۰۶۹-۰۲۱ تماس حاصل نمایید.

خدمات سازمانی مدرسه توسعه فردی شریف

مدرسه توسعه فردی شریف آمادگی دارد تا خدمات خود را به صورت گروهی به مدیران و کارشناسان نهادهای مالی ارایه کند و سازمان‌ها را در طراحی مسیر شغلی کارشناسان و ارتقای توانمندی آنها یاری کند. علاوه بر این خدمات مرتبط به جانشین‌پروری نیز متناسب با نیاز نهادهای مالی ارایه خواهد شد.

در راستای اهمیت جانشین‌پروری و پرورش افراد شایسته برای تصدی‌گری جایگاه‌های شغلی مهم و با اهمیت در این نهادها، مدرسه توسعه فردی شریف با بهره‌گیری از متخصصین و خبرگان تحلیل مشاغل مالی و سرمایه‌گذاری به سازمان‌ها کمک خواهد نمود تا بتوانند افراد مورد نظر خود را برای جانشینی مدیران متخصص خود آماده نمایند.

در این طرح با بررسی شناسنامه‌های شغلی مشاغل مورد نظر کارفرمایان و با بررسی وضعیت موجود کاندیداهای مورد نظر سازمان برای جانشینی آن مشاغل، به طراحی برنامه تخصصی برای رسیدن به وضعبت مورد انتظار جهت جانشین‌پروری پرداخته خواهد شد.

پرسش‌های متداول

پیش‌ثبت‌نام در مدرسه توسعه فردی شریف

فهرست