روند پرشتاب سرمایه گذاری خطرپذیر

روند پرشتاب سرمایه‌گذاری خطرپذیر

طبق آمارهای جهانی تعداد سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر و یا جسورانه افزایش بی‌سابقه‌ای داشته به طوری که بعضی از کشورها مانند امریکا، استرالیا، هلند، سوئیس، هند، آلمان، انگلیس، برزیل، مکزیک، کانادا و … به نوعی رکورد در زمینه سرمایه‌گذاری خطرپذیر رسیده‌اند و آمریکا، اروپا و آسیا سرمایه‌گذاری‌های زیادی در قالب سرمایه‌گذاری جسورانه جذب کرده‌اند که می‌توان به عنوان نمونه چند شرکت زیر را نام برد:

  • پروژه space x امریکا / ۱.۲ میلیارد دلار
  • شرکت epic game امریکا / ۱ میلیارد دلار
  • شرکت J&T Express اندونزی / ۲ میلیارد دلار
  • شرکت BYJU هند / ۱.۵ میلیارد دلار
  • شرکت Horizon Robotics چین / ۱.۵ میلیار دلار
  • شرکت Celonis آلمان / ۱ میلیارد دلار
  • شرکت Nubank برزیل / ۱.۵ میلیارد دلار
  • شرکت Messenger Bird هلند / ۱ میلیارد دلار

سرمایه‌گذاری خطرپذیر در رأس امور شرکت‌ها

بیماری همه‌گیر کرونا این نکته را به همگان ثابت کرد که جهان نیازمند تغییراتی است و باید آماده دنیای دیجیتالی برای رشد و بهتر شدن کسب و کارها و همچنین پیشرفت ابتکارات و اختراعات باشیم. بسیاری از شرکت‌های تأسیس شده به این موضوع پی برده‌اند که برای این کار نیاز نیست که از صفر شروع کنند بلکه کافی است که در شرکتهای استارتاپی که به آن­ها برای رسیدن به اهداف خود کمک می‌‎کنند و همچنین تغییرات لازمه برای دنیای جدید را دارا می‌باشند سرمایه‌گذاری کنند.

با اینکه بیماری همه‌گیر کرونا هنوز کاملا ریشه‌کن نشده است اما بسیاری از شرکت‌ها تمرکز خود را بر حوزه‌هایی که می‌توانند بعد از دوران کرونا جذاب باشند گذاشته‌اند در حالی که بسیاری از کشورها بازار­های خود را کاملا بازگشایی کرده‌اند و به نظر می‌رسد که وضعیت به دوران قبل از کرونا برگردد اما بسیاری از شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر جریان نقدینگی خود را به سمت آن حوزه‌های که در دوران کرونا پابه پیشرفت گذاشته‌اند راهنمایی می‌کنند.

با نظر به این که هیچ­گونه از تغییراتی که در حوزه رفتار مشتری رخ داده به حالت تاریخی خود، در واقع ماقبل کرونا بر نمی‌گردد حوزه‌هایی مانند فینتک، حمل و نقل، خدمات B2B در دایره سرمایه‌گذاری شرکتهای VC قرار گرفته‌اند. این شرکت‌ها به این نکته اعتقاد دارند که تمام حوزه‌هایی که در دوران کرونا پیشرفت کرده‌اند به پیشرفت خود ادامه می‌دهند و حتی کسب و کار‌ها و مشتریان مدل‌های جدیدی از کسب و کار را حتی بعد از کرونا به دنیا معرفی می‌کنند.

چشم‌انداز آینده

حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر در آینده با قدرت به کار خود ادامه می‌دهند و حوزه‌هایی مانند فینتک، بهره‌وری کسب و کار، بخش سلامت و بایوتک، بخش‌هایی هستند که بیشترین سرمایه‌گذاری را به خود اختصاص می‌دهند همچنین امنیت سایبری هم موضوع جذابی برای سرمایه‌گذارها خواهد بود.

منبع: venture pluse report

, , , ,
نوشتهٔ پیشین
آشنایی با ابزار مشتقه
نوشتهٔ بعدی
جدیدترین توصیه موسسه CFA برای داوطلبان

سایر مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست