مدیران خبره و ۵ مهارت اساسی

مدیران خبره و ۵ مهارت اساسی

مدیران خبره، مدیرانی هستند که بر اساس گذراندن آموزش‌های مناسب و کسب توانمندی‌های تخصصی و حرفه‌ای، در کنار استفاده از تجارت خود قادر هستند تا یک بنگاه اقتصادی را در مسیر رسیدن به اهدافش رهبری نمایند. بر اساس گزارش موسسه مدیریت خبره (CMI)، مدیران خبره بر این باورند که ۷۵ درصد موفقیت شغلی به مهارت‌های افراد بستگی دارد و تنها ۲۵ درصد آن به تجربه فنی و تخصص بستگی دارد.

ارتباط برقرار کردن و گوش دادن

“رهبرانی که شنونده خوبی نیستند در نهایت توسط افرادی احاطه می‌شوند که چیزی برای گفتن ندارند.” / اندی استنلی

برای اینکه یک مدیر تراز اول باشید باید بتوانید ارتباطات مؤثری برقرار نمایید. هم مهارت‌های نوشتاری و هم مهارت‌های کلامی به یک اندازه در نقش مدیریتی یا رهبری گروه اهمیت دارند.

مدیران خبره باید ایده‌ها، افکار و نگرانی‌های خود را به شیوه‌ای واضح، مختصر و مطمئن منتقل نمایند که برای انجام این کار درایت و دیپلماسی بسیار ضروری است. به‌عنوان یک مدیر خبره، حتما لازم است تا با گروه خود در مورد مسائل حساس مانند رفتار یا کیفیت کارشان صحبت کنید.

منتورشیب

“مدیریت چیزی جز ایجاد انگیزه در افراد دیگر نیست.” /  لی یاکوکا

برای داشتن یک مدیریت موفق، باید بتوانید به دیگران کمک کنید و تجربیات خود را به افرادی که مدیریت می‌کنید منتقل نمایید. نقش مدیران خبره در مقابل افراد تازه‌کار و یا افرادی که چندین سال تجربه در اختیار دارند، کمک به پیشرفت آن‌هاست. مدیران خبره می‌توانند این کار را با حمایت و گوش دادن به آن‌ها و همچنین ترتیب دادن آموزش‌های مناسب در صورت نیاز انجام دهند.

مدیریت پروژه

“مهم نیست که گروه چقدر خوب باشد یا روش کار چقدر موثر باشد، اگر مشکل را درست حل نکنیم، پروژه شکست می‌خورد.” / وودی ویلیامز

مدیریت پروژه یک مهارت حیاتی است که باید یاد بگیرید. حال چه مشغول مدیریت کمپین‌های بازاریابی باشید و یا در حال نظارت بر اهداف فروش یا مسئول پروژه‌های تحقیق و توسعه. مدیریت کارآمد پروژه تضمین می‌کند که تمام پروژه‌هایی که روی آن‌ها کار می‌کنید به‌موقع و با بودجه تعیین‌شده اجرا خواهند شد.

ایجاد رابطه و شبکه‌سازی

“شبکه افراد اطراف شما دارایی خالص شما است.” / پورتر گیل

طبق CMI، دقیقا ۸۰ درصد از مدیران فکر می‌کنند که ایجاد روابط خوب با دیگران یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که یک مدیر می‌تواند داشته باشد. شبکه‌سازی در سطح شخصی و حرفه‌ای می‌تواند به افزایش آگاهی تجاری شما، ایجاد رابطه و افزایش دانش شما کمک کند. به یاد داشته باشید که باید با افراد در همه سطوح ارتباط برقرار کنید. این بسیار وسوسه‌انگیز است که صرفاً با افراد بالاتر از سطح خود ارتباط برقرار کنید اما لازم به ذکر است از ایجاد روابط قوی با همسالان و همکاران خود نیز سود خواهید برد.

وفق‌پذیری

همیشه افرادی که از همه قوی‌تر و یا هوشمندتر هستند موفق نمی‌­شوند بلکه افرادی که تغییرات را مدیریت می‌کنند احتمال بیشتری برای موفقیت خواهند داشت. یک مدیر خوب باید بتواند در صورت ایجاد تغییر در شرایط منعطف باشد. این تغییر می‌تواند هر چیزی باشد، از مریض شدن یکی از کارمند و مدیریت حجم کاری به‌ جامانده از این اتفاق گرفته تا مدیریت یک تغییر ناگهانی در قوانین دولتی و …

سوال اصلی اینجاست که چگونه می‌توانیم کیفیت مدیریت خودمان را بهبود ببخشیم و به جامعه مدیران خبره بپیوندیم.

دوره جامع مدیران خبره ایران

(سطح یک: امور مالی شرکت‌ها)

برای کسب اطلاع از محتوا و نیز چگونگی ثبت‌نام در دوره کلیک کنید.

,
نوشتهٔ پیشین
کاربرد پایتون در امور مالی
نوشتهٔ بعدی
پیش بینی قیمت بیتکوین در سال ۲۰۲۲

سایر مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست