چگونه در آزمون CFA قبول شویم؟

چگونه در آزمون CFA قبول شویم؟

آقای “دوگ ون ایتون”، مدیر ارشد آموزش CFA در مؤسسه Schweser به ارائه توصیه‌هایی به شرکت‌کنندگان در آزمون CFA پرداخته است. مهم‌ترین محورهای صحبت‌های ایشان عبارتند از:

  • موضوعات برنامه درسی CFA چه مواردی هستند و اهمیت این موضوعات چیست؟
  • میزان قبولی در آزمون CFA چه میزان است؟
  • برای قبولی در آزمون CFA چه برنامه‌ای باید داشت و به چه مواردی نیاز است؟
  • ساختار آزمون CFA و شکل سؤالات چگونه است؟
  • چطور برای این آزمون آماده شویم؟

محتوای سطح یک آزمون CFA از ۱۹ بخش تشکیل شده است. هر بخش شامل چند Reading می‌شود و هر Reading هم از چند LOS تشکیل شده است. LOS کوتاه شده عبارت Learning Outcome Statements می‌باشد که به معنی “عبارت‌های بازده یادگیری” است و منظور از آن مطالبی است که بعد از مطالعه آن بخش باید آموخته باشید. در کل محتوای CFA شامل ۶۰ بخش مطالعاتی یا همان Reading است و ۵۳۰ جمله یا همان عبارت LOS دارد که البته این تعداد ممکن است در هر سال کمی تغییر کند.

در سال‌های اخیر متوسط میزان قبولی داوطلبان در آزمون سطح یک CFA حدودا ۴۳ درصد بوده است. در سه آزمون اخیر نرخ قبولی در سطح یک آزمون به زیر ۲۵ درصد نزول کرده است. برای قبولی در این آزمون باید دقیق برنامه‌ریزی کنید، خوب مطالعه کنید و تلاش و پشتکار داشته باشید. در این ویدئوی ۲۵ دقیقه‌ای که توسط گروه مالی شریف زیرنویس شده است، مدیر ارشد آموزش CFA در مؤسسه Schweser به ارائه مطالبی مفید در خصوص این آزمون می‌پردازد و توصیه‌های کاربردی در مورد نحوه حضور در آزمون نیز برای شما خواهد داشت.

شایان ذکر است گروه مالی شریف اولین طراح و برگزارکننده‌های دوره آمادگی آزمون CFA در ایران است که همه‌ساله دوره‌های آمادگی آزمون را برگزار می‌کند.

برای آشنایی بیشتر با این دوره اینجا کلیک نمایید.

, , , ,
نوشتهٔ پیشین
هر آنچه باید درباره IFRs بدانید
نوشتهٔ بعدی
معرفی روش مشارکت عمومی خصوصی

سایر مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست