تصورات نادرستی که درباره بازار فارکس وجود دارد

تصورات نادرستی که درباره بازار فارکس وجود دارد

ما در این مقاله به بررسی ۷ تصور نادرستی که در زمینه فارکس وجود دارد پرداخته‌ایم. چه یک معامله‌گر باتجربه یا تازه‌وارد در بازار فارکس باشید، افسانه‌ها و تصورات نادرستی در زمینهٔ فارکس وجود دارد که ممکن است برخی از آن‌ها را شنیده باشید. این ایده‌های اشتباه به‌طور بالقوه می‌توانند هرکسی را تحت تأثیر قرار دهند و باعث شکست در زندگی معامله‌گری شما شود. با دانستن برخی از باورهای غلط عمده، معامله‌گران می‌توانند از ناامیدی‌های غیرضروری جلوگیری کنند.

با ورود به بازار فارکس می‌توانید سریع پولدار شوید

تبلیغات زیاد در مورد بازار فارکس باعث شده، افراد زیادی را وارد این بازار شوند و خواهان این موضوع باشند که خیلی سریع می‌توانند ثروتمند شوند اما کار در این بازار صبر می‌خواهد و مقصد نهایی وجود ندارد. معامله‌گران به‌صورت موقت این کار را انجام نمی‌دهند، حتی اگر فاصله زمانی بین معامله‌های آن‌ها زیاد باشد. چرا که معامله‌گری  مستلزم یکپارچگی است، نه یک ذهنیت قمار گونه که خواهان موفقیت یک‌شبه است.

فارکس فقط برای معامله گران کوتاه‌مدت است

استفاده از اهرم بالا باعث محبوبیت معاملات کوتاه‌مدت بازار فارکس شده است، اما این‌همه ماجرا نیست. روندهای بلندمدت ارز تحت تأثیر عوامل بنیادی قرار دارند و این روندهای بلندمدت قابل معامله هستند. معامله‌گران بلندمدت بر روند بزرگ‌تر تمرکز می‌کنند و نگران چرخش‌های روزمره نیستند. در نظر گرفتن یک بازه زمانی طولانی‌مدت ممکن است برای برخی معامله گران مفید باشد زیرا تعداد اسپردهای پرداختی (معادل پورسانت) را کاهش می‌دهد.

در بازار تقلب رخ‌داده است

معامله گران بازنده اغلب به بازار تقلبی یا دستکاری‌شده به‌عنوان دلیل شکست خود اشاره می‌کنند. آن‌هایی که دنبال بهانه گشتن برای شکست‌های خود هستند افرادی بازنده در این بازار هستند، بازارفارکس کلاه‌برداری نیست. مطمئناً تقلب رخ می‌دهد – اما این بدان معنا نیست که خود بازار غیرقانونی است. درواقع، بازار فارکس بزرگ‌ترین بازار جهانی است که تحت تأثیر صدها هزار تراکنش و به‌طور بالقوه هزاران ورودی در روز قرار دارد. این امر باعث می‌شود که اگر شخصی رویکردی غیرتجاری برای کار خود داشته باشد، سایر شرکت‌کنندگان معمولاً به‌سرعت متوجه می‌شوند.

زیان نشان‌گر عدم موفقیت است

زیان رخ می‌دهد و این موضوع امریست طبیعی پذیرفتن این موضوع که زیان، بخش طبیعی این بازار است می‌تواند به شما کمک کند تا استراتژی‌ پیدا کنید که بازده مثبتی را به همراه داشته باشد پس در مورد زیان‌های خود زیاد سخت نگیرید و تلاش کنید که استراتژی مناسب را پیدا کنید.

مدیریت پول فقط به معنای گذاشتن stop است

مدیریت پول مسلماً مهم‌ترین عامل در تعیین موفقیت در است که نشان می‌دهد معامله‌گر مهارت‌هایی را در کسب بازدهی ثابت ایجاد کرده و این موضوع صرفاً قرار دادن stop در معامله‌ها نیست. بلکه شامل این است که چه مقدار از کل حساب در هر معامله به خطر می‌افتد و یا درگیر باشد (به‌طورکلی، کمتر از ۱٪).

چند معامله را می‌توان در یک‌زمان باز کرد

اگر چندین موقعیت باز باشد، آیا آن‌ها باید یکدیگر را پوشش دهند یا می‌توانند همبستگی بالایی داشته باشند؟ یک معامله‌گر با تمرکز بر مدیریت پول، معاملات خود را به سطح بالاتری می‌برد. نادیده گرفتن مدیریت پول به معنای شکست قریب‌الوقوع است، حتی با بهترین استراتژی.

شما می‌توانید بازار را پیش‌بینی کنید

تلاش برای پیش‌بینی می‌تواند باعث سقوط یک معامله‌گر باشد، اگرچه این همان کاری است که بیشتر تازه‌کاران سعی در انجام آن دارند. پیش‌بینی می‌تواند ما را کور کند، زیرا باعث سوگیری روانی نسبت به یک موقعیت می‌شود و می‌تواند قضاوت منطقی ما را مختل کند. معامله‌گران باید زیرک باشند، طبق یک سیستم معامله کنند و معاملات زیان ده را با معامله‌های سود ده بپذیرند.

امیدواریم که این مطلب برایتان مفید بوده باشد، از همراهی شما سپاسگزاریم.

دوره آموزشی تحلیل بنیادی بازارهای جهانی و فارکس

آموزش + بررسی وقایع روز تاثیرگذار + انجام معامله به صورت لایو + طراحی پلن معاملاتی

برای کسب اطلاع از محتوا و نیز چگونگی ثبت‌نام روی عنوان دوره کلیک کنید.

, , , ,
نوشتهٔ پیشین
آشنایی با بازار فارکس
نوشتهٔ بعدی
مزایای تحلیل تکنیکال

سایر مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست