۱۰ توصیه مهم به داوطلبان آزمون­ آزمایشی CFA

۱۰ توصیه مهم به داوطلبان آزمون­ آزمایشی CFA

شاید شما نگران این باشید که چرا نمره آزمون آزمایشی CFA شما به اندازه‌ای که باید بالا نیست چراکه هر داوطلب شرکت در آزمون CFA باید به صورت مستمر حداقل نمره ۷۰ درصدی را در آزمون‌های آزمایشی کسب نماید. اما باید به این نکته توجه داشت که ممکن است نتیجه امتحانات اولیه بسیار پایین باشد و روحیه شما را ضعیف کند.

سوال اساسی این است که شما چگونه می‌توانید نمرات آزمون آزمایشی CFA را بهبود ببخشید؟

براساس اطلاعاتی که از متقاضیان حضور در تست‌های آزمایشی رایگان و همچنین صحبت‌‌های دارندگان مدرک CFA کسب شده است، ۱۰ مورد توصیه کاربردی استخراج گردیده که با رعایت آن­ها شما می‌توانید نتیجه آزمون‌های آزمایشی (Mock Exams) خود را قبل از روز برگزاری آزمون اصلی بهبود دهید.

روی امتیاز پایین تمرکز نکنید. آن را به فرصت یادگیری تبدیل کنید.

این بسیار بدیهی است که در چند آزمون آزمایشی CFA ابتدایی خود ممکن است شما نمره پایینی را کسب کنید به این دلیل که شما در این مرحله تازه با چارچوب و نوع امتحان آشنا شده‌اید و همچنین ممکن است کمی به یاد آوردن موضوعات اولیه کمی دشوار باشد. بهترین راه برطرف کردن این مشکل این است که آرامش داشته باشید چرا که ترس و وحشت کار شما را بسیار سخت‌تر می‌کند و شما با این کار زمان خود را بیهوده از دست می‌دهید.  مهمترین موضوعی که شما باید به آن توجه داشته باشید این است که اطمینان حاصل کنید که تمام اشکالات و اشتباهات صورت گرفته را متوجه شده­اید تا دیگر امکان تکرار آن نباشد.

پس از آزمون آزمایشی CFA پاسخ‌های صحیح را مرور کنید.

آزمون‌های تمرینی با کیفیت، پاسخ‌های مدل مفیدی دارند که می‌توانید از آن‌ها بیاموزید – درست مانند یادداشت‌های مطالعه کوچک، حتی اگر راه حل سوال را به درستی انجام داده باشید و جواب درست را نیز انتخاب کرده‌اید، استفاده از این یادداشت‌ها را از دست ندهید. پاسخ‌ها به وضوح می‌توانند شکاف‌های دانشی شما، روش‌های محاسباتی کارآمدتر و حتی گاهی تکنیک‌های پاسخ‌دهی بهتر را آشکار کنند (مخصوصاً برای بخش پاسخ‌های ساخته‌شده در سطح ۳). مرور آنها پس از نمره دادن به مقاله، بخش اساسی یادگیری و بهبود حافظه مطالعه شما است.

یک جلسه بررسی سریع داشته باشید.

پس از بررسی پاسخ‌های آزمون آزمایشی CFA اگر در مورد موضوعی سؤالاتی وجود دارد که به وضوح نیاز به مطالعه بیشتر در مورد آن دارید، به مطالب مطالعه خود مراجعه کنید! به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که اغلب با سؤالات مربوط به قیمت اوراق قرضه مشکل دارید، کمی زمان بگذارید و در مورد این بخش مطالعه کنید. بررسی متمرکز و سریع موضوعات در اینجا کلید اصلی است: مرور سریع داشته باشید، زیرا باید به امتحان عملی بعدی بروید.

سوال را با دقت بسیار بخوانید.

اکثر اشتباهات انجام شده در خود آزمون CFA واقعی – و امتحانات تمرینی – به دلیل اشتباه خواندن یا درک اشتباه از سؤال است. با توجه به زمان، متقاضی گاهی ممکن است همین اشتباه را مرتکب شود: خواندن نیمه سؤالات، فکر کردن “بله، من این را فهمیدم، می‌دانم این سوال در مورد چیست و پاسخ C است!” ولی بعدا متوجه می‌شویم که در سؤال چیز دیگری آز آنچه ما تصور می‌کردیم گفته شده بود. نکته کمک‌کننده این است که همیشه زمانی که در حال خواندن یک متن هستید دور کلمات کلیدی دایره یا خط بکشید. برخی از مثال‌ها عبارتند از: «دقیق‌ترین»، «کم‌ترین احتمال» یا مطلق‌هایی مانند «هرگز، همیشه، فقط» و لطفا حتما سوالات را به طور کامل بخوانید.

از تکمیل آزمون آزمایشی CFA دلسرد نشوید.

 برخی از داوطلبان در نیمه راه امتحان عملی را ترک می‌کنند، سپس تصمیم می‌گیرند برای مرور یک موضوع خاص توقف کنند. این کار را انجام ندهید. بسیار مهم است که مطمئن شوید تجربه تکمیل امتحان را تحت فشار زمان به دست می‌آورید. در غیر این صورت، نتایج شما بی‌معنی است، زیرا شما برای آزمون واقعی تمرین نمی‌کنید. امتحان عملی را تمام کنید، سپس بعد از انجام و در صورت لزوم، موارد مورد نیاز را بررسی نمایید. اما با نزدیک شدن به امتحانات، انجام بیشتر آزمون‌های آزمایشی از نظر علمی ثابت شده است که یکی از بهترین راه‌های یادگیری است. برای به حداکثر رساندن بهبود نمره آزمون، انجام آزمون آزمایشی CFA را در اولویت قرار دهید!

آزمون آزمایشی CFA را تحت شرایط زمانی واقعی انجام دهید.

یکی از ابعاد اصلی که چرا امتحانات تمرینی بسیار مهم هستند این است که شما را آگاه می‌سازد که آیا باید روی سرعت پاسخگویی خود کار کنید یا خیر. با کمتر از ۹۰ ثانیه برای هر سوال در سطح ۱، بررسی کنید که آیا زمان‌بندی برای شما در طول امتحان مشکل‌ساز است یا خیر. حتی اگر ۱۰۰٪ تمام جواب‌ها را بدانید اگر وقت نداشته باشید پاسخ را در امتحانات واقعی یادداشت کنید، باز هم شکست خواهید خورد.

از وقت زیادی گذاشتن و گیر افتادن در یک سوال خودداری کنید.

یک نکته مرتبط با سرعت پاسخگویی، سعی کنید در سوالاتی که کمی با آنها مشکل دارید گیر نکنید. بسیاری به دلیل این اشتباه فاحش تقریباً در امتحانات سطوح مختلف رد می‌شوند.  هنگامی که زمان شما برای پاسخ دادن به  هر سوال تقریبا تمام شد، یاد بگیرید که چگونه از سوالاتی که می‌دانید ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشند بگذرید یا فقط یک اتصال ذهنی با آنها ایجاد کنید. در اینجا نحوه انجام این کار به وضوح آمده است:

  • فقط دور شماره سوال داره بکشید تا علامتی باشد که بعداً اگر وقت اضافی داشتید به آن بازگردید.
  • برای سؤالات چند گزینه‌ای، اگر جواب را نمی‌دانید محتمل‌ترین آنها را انتخاب کنید. هدف این است که برگه پاسخ را در صورتی که زمان کافی ندارید خالی نگذارید.

انجام این کارها در حالی که به محدودیت زمانی خود پایبند هستید، نمرات آزمون شما را به حداکثر می‌رساند و از اشتباه پرهزینه عدم تکمیل به موقع برگه خود جلوگیری می‌کنید.

از آزمون­ آزمایشی موسسه CFA استفاده کنید.

مؤسسه CFA برای هر داوطلب چند آزمون آزمایشی در هر سطح ارائه می‌دهد که از حدود ۲ ماه قبل از امتحان واقعی در دسترس است. این سوالات برای تقلید از سبک واقعی امتحان و وزن موضوع طراحی شده‌اند، بنابراین منبع مهمی است که نمی‌توانید آن را نادیده بگیرید. مطمئن شوید که این آزمون‌های آزمایشی را در شرایط زمان‌بندی‌ شده و پس از انجام چند آزمون آزمایشی که توسط موسسات دیگر طراحی شده‌است انجام دهید، زیرا آزمون آزمایشی مؤسسه CFA از نظر سختی و ادبیات به آزمون واقعی نزدیک‌تر است، بنابراین ابزار بسیار مفیدی برای آماده کردن شما برای آزمون واقعی می‌باشد.

هرگز در میان انجام آزمون آزمایشی CFA کتاب باز نکنید.

آزمون CFA واقعی کتاب‌باز یا Open Book نیست. بنابراین وقتی برای آن تمرین می‌کنید، به همان قوانین پایبند باشید. در پاسخ دادن به سوالات بدون کمک تمرین کنید: زمان زیادی برای مرور و یادگیری بعدا وجود خواهد داشت. همچنین اطلاعات را بهتر حفظ خواهید کرد، زیرا ذهن شما بیشتر بر روی این سوال متمرکز می‌شود.

به تمرین ادامه دهید!

در آخر باید به داده‌های جالبی که به دست آمده اشاره می‌کنیم که ممکن است به شما در ایجاد انگیزه برای آخرین مرحله کمک کند. در چند سال گذشته، آزمون‌های آزمایشی زیادی برای هر سطح CFA برگزار شده است که صدها داوطلب در این آزمون‌ها شرکت کرده‌اند و با مشاهده روندهای کلی، نتایج جالبی به دست می‌آید. با نزدیک شدن به روز آزمون اصلی CFA، نمرات ۲۰-۲۵٪ بهبود یافته است. تا حدود ۱۰۰ روز قبل از امتحان، نمرات به طور پیوسته در حدود ۴۰٪ باقی می‌ماند، اما پس از آن، نمرات به طور پیوسته روند صعودی را شروع می‌کنند. درست قبل از آزمون CFA واقعی، داوطلبان به طور میانگین حدود ۶۲٪ امتیاز می‌گرفتند. نه تنها این، بلکه با گذشت زمان، اختلاف امتیازها نیز تشدید شد. به طور متوسط، هر آزمون تمرینی اضافی نمرات را ۲-۵٪ بهبود می‌بخشد.

در آخر

تا زمانی که تلاش می‌کنید و زمان برای بهبود خود صرف می‌کنید، اعتماد کنید که دانش و توانایی شما بهبود می‌یابد. ممکن است اینطور به نظر نرسد، اما شما به طور پیوسته در حال بهبود هستید.

نمودار بررسی وضعیت بهبود امتیازات نسبت به نزدیک شدن به آزمون اصلی CFA

نمودار بررسی وضعیت بهبود امتیازات آزمون آزمایشی CFA بر حسب دفعات شرکت در آزمون

منبع: سایت ۳۰۰Hours

, , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
وضعیت علم داده و یادگیری ماشینی
نوشتهٔ بعدی
پرایس اکشن چیست؟

سایر مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست