هرآنچه باید درباره مدرک FMVA بدانید

هرآنچه باید درباره مدرک FMVA بدانید

مدرک FMVA (Financial Modeling & Valuation Analyst) یکی از مدارک حرفه‌ای بین‌المللی مالی است که توسط موسسه CFI طراحی و دوره آن برگزار می‌شود. در دوره FMVA دانش و مهارت‌های ضروری و عملی مورد نیاز تحلیل مالی به داوطلبان آموزش داده می‌شود.

مدل‌های مالی، بخش حیاتی و مهم از فرآیند تصمیم‌گیری در صنعت مالی هستند. با پیگیری دوره FMVA بهترین مسیر برای پیاده‌سازی مدل‌های مالی برای ایجاد اعتماد و درگیر کردن سایر ذینفعان در فرآینده مدلسازی و تصمیم‌گیری مالی را می‌آموزید.

کسب مدرک FMVA (تحلیلگر مدلسازی و ارزشگذاری مالی) می‌تواند شما را در کسب مهارت‌های مدلسازی مالی یاری نماید. با کمک این دوره می‌توانید فرآیند بودجه‌بندی و پیش‌بینی را ساده کنید، یا سطوح شایستگی را در کل طیف حسابداری و مالی بهبود بخشید. گواهینامه FMVA مهارت‌ها، ابزارها و تکنیک‌های مهمی را برای تبدیل شدن به یک حرفه‌ای در حوزه مالی را فراهم می‌کند.

برای دریافت مدرک FMVA باید یک مسیر آموزشی را طی کرد این مسیر از ۵ گام اصلی تشکیل شده است. این گام‌ها به شرح زیر هستند:

  • گام اول: دوره‌های پیش آماده‌سازی – ۱۶ ساعت
  • گام دوم: دوره‌های اصلی – ۵۶.۵ ساعت
  • گام سوم: دوره‌های انتخابی (اختیاری) – ۹۱.۵ ساعت
  • گام چهارم: آزمون نهایی
  • گام پنجم: اخذ مدرک FMVA

پس از تکمیل دوره‌های مورد نیاز، باید در امتحان نهایی FMVA® (با حداقل نمره قبولی ۷۰٪) شرکت کنید تا گواهینامه برنامه خود را کسب کنید. البته این آزمون مانند آزمون مدارکی همچون CFA و FRM به صورت حضوری برگزار نمی‌شود بلکه می‌توانید در خانه و به صورت اینرتنتی در آزمون شرکت کنید. بنابراین شرکت در این آزمون با هزینه کمتر و سهولت بیشتری نسبت به سایر مدارک انجام می‌شود.

بدین ترتیب کسب مدرک FMVA هزینه به مراتب کمتری از بسیاری از مدارک معتبر مالی دارد. زیرا از یک سو هزینه شرکت در دوره آموزشی و آزمون حدود ۵۰۰ دلار است و از سوی دیگر نیاز به سفر به کشورهای دیگر برای شرکت در آزمون وجود ندارد.

گروه مالی شریف در راستای رسالت اجتماعی خود و معرفی مدارک معتبر بین‌المللی مالی، اقدام به معرفی این مدرک نموده است. بدین منظور در یک برنامه زنده اینستاگرامی به گفت‌وگو با آقای فرید معینی‌فر از معدود ایرانیان دارای این مدرک پرداخته است. در این گفتگوی یک ساعته به معرفی کامل مدرک FMVA و جزئیات دریافت آن پرداخته شده است. در ادامه می‌توانید مشروح این گفتگو را مشاهده نمایید.

, , , ,
نوشتهٔ پیشین
مفاهیم مالی کاربردی که همه باید بدانند
نوشتهٔ بعدی
شش نرم‌افزار کاربردی برای تقویت سواد مالی شخصی

سایر مطالب

۳ دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست