پنج دلیل برای اولویت دادن به آموزش کارکنان

پنج دلیل برای اولویت دادن به آموزش کارکنان

امروزه افراد برای فعالیت در شرکت‌ها، امکان حضور در دوره‌ها و برنامه‌های آموزشی شرکت را یک مزیت می‌دانند واین مزیت را در فهرست مطلوب‌ترین مزایایی که یک شرکت می‌تواند ارائه دهد قرار می‌دهند.

ارائه فرصت‌های آموزشی دارای طیف گسترده‌ای از مزایا هم برای کارکنان و هم برای شرکت‌ها است و از نقطه نظر استخدام، مزیت رقابتی به همراه دارد. پیشنهاد آموزش مناسب ممکن است عامل تعیین‌کننده برای متقاضیانی باشد که برای مشاغل مشابه با میزان حقوق برابر اعلام آمادگی می‌کنند.

در بسیاری از مواقع، برخی از شرکت‌ها به کارمندان خود در دوره‌های آموزشی تکمیلی کمک می‌کنند و برخی دیگر نیز به سادگی فرصت‌های آموزش درونسازمانی را برای کارکنان خود فراهم نموده یا با شرکت در کنفرانس‌ها، سمینارها و آموزش‌های مربوطه به کارمندان فرصتی برای یادگیری خارج از محل کار می‌دهند.

آیا کارکنان برای پیشرفت شغلی خود، خواهان آموزش ویژه هستند؟

از اطلاعات به دست آمده از تقریباً ۴۳۰۰ کارمند، ۷۴ درصد آنها احساس می‌کردند که از پتانسیل کامل خود در محل کار استفاده نمی‌کنند و در نتیجه برای دسترسی به فرصت‌های پیشرفت شخصی لحظه شماری می‌کردند.

کارکنان در دنیای مدرن چه نوع مشوق‌هایی می‌خواهند؟

علاوه بر خواسته‌های معمولی، مانند حقوق بالاتر و تعادل بهتر بین کار و زندگی، کارکنان به دنبال آموزش‌های درونسازمانی و بهبود مهارت‌های ویژه برای بهبود در وضعیت شغلی خود هستند. با ارائه فرصت‌های آموزشی اضافی به کارکنان، شما روی پیشرفت شغلی آنها سرمایه‌گذاری می‌کنید و در عین حال ارزش بیشتری به کسب‌ و کار خود اضافه می‌کنید. هرچه کارکنان شما موفق­‌تر و توانمندتر باشند، کسب و کار شما بهتر خواهد بود.

آیا ارائه آموزش به حفظ کارکنان توانمند شرکت کمک می‌کند؟

از هر ۱۰ نفر ۷ نفر می‌گویند که فرصت‌های آموزشی  بر تصمیم آنها برای ماندن در یک شرکت تأثیر می‌گذارد. احتمالا شما از مباحث منابع انسانی و همچنین از هزینه‌های مربوط به جابجایی کارکنان آگاهی کامل دارید اما جهت یادآوری بر اساس گزارش جدید معیار سنجش سرمایه انسانی انجمن مدیریت منابع انسانی (SHRM)، استخدام یک کارمند در دنیا بیش از ۴۰۰۰ دلار هزینه دارد.

ارائه فرصت‌های آموزشی برون‌سازمانی یا درونسازمانی به کارکنان، رضایت کارکنان را بالا می‌برد که به نوبه خود احتمالاً وفاداری آنها را نیز افزایش داده و گردش مالی شما را کاهش می‌دهد. در حین اینکه  طبق استراتژی‌های نوین برای حفظ کارکنان خود عمل می‌کنید، راه‌هایی برای ایجاد فرصت‌های آموزشی بهتر برای کارکنان بیابید.

کارکنان چه میزان از زمان خود را به یادگیری اختصاص می‌دهند؟

نتیجه آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که کارمندان به طور متوسط ​​هفت ساعت در هفته از وقت خود را به یادگیری اختصاص می‌دهند. آیا تا به حال  متوجه این موضوع شده‌اید که کارمندان شما در حال حاضر سخت کار می‌کنند تا بیشتر بیاموزند و مجموعه مهارت‌های خود را گسترش دهند؟ گزارش موسسه Udemy در سال ۲۰۱۷ نشان داد که ۹۵ درصد از جوانان معتقدند یادگیری کلید موفقیت شغلی آنهاست و مایلند زمان و پول خود را برای انجام آن صرف کنند.

با آموزش کارکنان، به کاهش هزینه‌های شخصی برای آنها کمک می‌کنید که می‌تواند جایگزینی بر مسائل حقوقی یا فقدان سایر مزایا باشد.

آیا برنامه‌های آموزشی واقعاً کارمندان شما را برای موفقیت بیشتر آماده می‌کند؟

ارائه یک برنامه آموزشی جامع نه تنها به مدیران منابع انسانی کمک می‌کند موثرتر به کار خود ادامه دهند، بلکه بخش‌های منابع انسانی و کارمندان را برای موفقیت در آینده نیز آماده می‌کنند. ارائه آموزش و توسعه باعث افزایش سود می‌شود. شرکت‌هایی که برنامه‌های آموزشی جامع ارائه می‌دهند، ۲۴ درصد حاشیه سود بیشتری نسبت به شرکت‌هایی که هزینه کمتری برای آموزش می‌کنند، تجربه کردند.

اگر می‌خواهید پول بیشتری به دست آورید روی آموزش کارکنان سرمایه‌گذاری کنید. در­ حالی که این موضوع می‌تواند پرهزینه باشد، اما یک سرمایه‌گذاری مناسب است که مطمئنا نتیجه خواهد داد.

گروه مالی و مدیریت سرمایه‌گذاری شریف با ۱۸ سال تجربه در طراحی و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و کاربردی در حوزه مالی، سرمایه‌گذاری و مدیریت پروژه، تاکنون افتخار همکاری با بیش از ۲۵۰ سازمان و شرکت دولتی و خصوصی را داشته است.
این گروه با تجربه برگزاری بیش از ۸۰ عنوان دوره آموزشی در سال، برخورداری از کامل‌ترین بانک اطلاعاتی محتوای آموزشی و برخورداری از شبکه اساتید گسترده، توانایی طراحی و برگزاری دوره‌های آموزشی منطبق با نیاز سازمان‌ها و شرکت‌ها را به صورت حضوری و آنلاین دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر صفحه دوره‌های درونسازمانی گروه مالی شریف را مطالعه نمایید.
, ,
نوشتهٔ پیشین
معرفی ۱۲ گواهینامه برتر حوزه مالی و سرمایه گذاری در جهان
نوشتهٔ بعدی
شرایط تعویق آزمون CFA

سایر مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست