آخرین جزئیات آزمونهای CFA در سال ۲۰۲۲

آخرین جزئیات آزمونهای CFA در سال ۲۰۲۲

CFA کامپیوتری

مؤسسه CFA مدتی است که تمام آزمون­های خود را بر پایه کامپیوتر برگزار می‌کند. ثبت نام در آزمون CFA در دو مرحله به شرح زیر انجام می‌شود:

مرحله اول: ثبت‌نام در وبسایت CFA

مرحله دوم: پس از انجام ثبت‌نام و پرداخت موفق، شما گزینه “schedule your exam” را مشاهده خواهید کرد که شما را قادر می‌سازد تا زمان و مکان آزمون خود را تعیین کنید. اگر شما پیام تأیید تاریخ و محل آزمون خود را دریافت نکرده‌اید، برنامه امتحانی شما با موفقیت ثبت نشده است.

آزمون سطح یک CFA در ماه‌های فوریه، مِی، اگوست و نوامبر در سال ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد. آزمون سطح دو نیز در ماه‌های فوریه، اگوست و نوامبر و در نهایت آزمون سطح سه نیز در ماه‌های مِی و اگوست برگزار می‌گردد.

توجه داشته باشید، در صورت تمایل به تغییر برنامه آزمونِ خود می‌بایست هزینه ۲۵۰ دلاری را بپردازید، اما مطابق با سایت CFA در سال ۲۰۲۱ به دلیل بیماری همه‌گیر کرونا و مشکلات ناشی از آن، هزینه تغییر برنامه آزمون به ۲۵ دلار کاهش پیدا نموده است.

مدت‌زمان آزمون کامپیوتری

مقدمات اولیه آزمون

۳۰ دقیقه
بخش اول آزمون ۱۳۵ دقیقه
استراحت دلخواه ۳۰ دقیقه
بخش دوم آزمون ۱۳۵ دقیقه
مدت‌زمان اختصاص داده‌شده برای انجام آزمون ۲۷۰ دقیقه یا چهار ساعت و ۳۰ دقیقه
مدت‌زمان کلی آزمون ۳۳۰ دقیقه یا ۵ ساعت و ۳۰ دقیقه

در روز آزمون سؤالات تحت شرایط کاملا امنیتی به مرکز امتحانی منتقل می‌شود و هر شرکت‌کننده آزمون کاملا تحت نظر خواهد بود. به هر شرکت‌کننده ابزار نوشتاری داده خواهد شد. شرکت‌کنندگان در آزمون اجازه آوردن ماشین حساب با مدل‌های Texas Instruments BA II Plus or the Hewlett Packard 12C را به مرکز آزمون خواهند داشت.

نکته: متقاضیانی که موفق به قبولی در آزمون نشده‌اند، باید ۶ ماه برای ثبت‌نام دوباره صبر کنند.

اندازه صفحه نمایش

ممکن است متوجه تفاوت‌های هر سیستم شوید یا اینکه اندازه صفحه نمایش کامپیوتر شما متفاوت باشد. رزولوشن یا وضوح تصاویر توسطه گروه اجرایی کنترل و تنظیم می‌شود.

آزمون سطح یک به صورت چندگزینه‌ای ارائه می‌شود و در همه صفحه نمایش‌ها به یک شکل ظاهر می‌شوند. با این حال، ممکن است سؤالات امتحانی سطح دوم و سوم به روشی متفاوت از دیگر قالب‌بندی‌ها به شما ارئه شود.

سطح دو و سه در یک صفحه نمایش ۱۹ اینچی به شما ارائه خواهد شد که سؤالات و گزینه‌ها در کنار هم قرار خواهند داشت و شما قادر خواهید بود در یک زمان سؤالات را خوانده و پاسخ دهید. اگر شما صفحه نمایش کوچکی دارید شما فقط یک بخش را خواهید دید. به طور مثال فقط سؤالات را خواهید دید و باید آن را ببنیدید و به بخش پاسخ‌ها بروید.

منبع: وبسایت مؤسسه CFA

شایان ذکر است گروه مالی شریف اولین طراح و برگزارکننده‌های دوره آمادگی آزمون CFA در ایران است که همه‌ساله دوره‌های آمادگی آزمون را برگزار می‌کند.

برای آشنایی بیشتر با این دوره اینجا کلیک نمایید.

, , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
آنچه باید درباره مدلسازی مالی بدانید
نوشتهٔ بعدی
جایگاه تحلیل بنیادی در بازار رمزارزها

سایر مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست