۱۰ هج فاند برتر جهان

۱۰ هج فاند برتر جهان

صندوق‌های پوشش ریسک در واقع نوعی سرمایه گذاری‌ جایگزین هستند. آن‌ها برای پوشش ریسک از روش‌های مختلفی مانند مشتقات اهرمی، فروش کوتاه مدت و سایر استراتژی‌های سفته‌بازی برای کسب بازدهی بهتر از بازار گسترده‌تر استفاده می‌کنند. صندوق‌های تأمینی هم در بازارهای داخلی سرمایه‌گذاری می‌کنند و هم در بازارهای بین‌المللی. هدف اصلی صندوق‌های تأمینی، صندوق‌های بازنشستگی، سرمایه‌گذاران نهادی و کسانی هستند که ارزش خالص دارایی‌هایشان بسیار بالاست.

در نتیجه، ریسک صندوق‌های تامینی همواره نسبت به سرمایه‌گذاری‌های سنتی بالاتر است. آنها مشمول مقررات مشابه صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک نیستند و ممکن است نیازی به ارائه گزارشات و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) نباشد.

در ادامه، ما ۱۰ هج فاند برتر که بر این فضا مسلط هستند را، براساس کل دارایی‌های تحت مدیریت آن‌ها (AUM) تا ژوئن ۲۰۲۱، تحلیل کرده‌ایم.

مشاوران بلک راک

بلک راک (BLK) یک مدیر سرمایه‌گذاری مستقر در نیویورک است که تریلیون‌ها دلار دارایی را مدیریت می‌کند. بزرگترین نهاد بلک راک، مشاوران تأمین بلک راک است که فعالیت خود را از سال ۱۹۸۴ آغاز کرده است و ۱.۹ تریلیون دلار دارایی را نظارت می‌کند. مدیریت مالی بلک راک نیز در سال ۱۹۹۴ تاسیس شد و اکنون بر دارایی حدود ۲.۲۵ تریلیون دلار نظارت دارد. صندوق سرمایه گذاری داخلی مشاوران بلک راک نیز در سال ۱۹۹۴ شروع به کار کرد و اکنون ۷۸۹.۵۷ میلیارد دلار را اداره می‌کند و در رتبه نخست ۱۰ هج فاند برتر جهان قرار دارد.

مدیریت سرمایه AQR

مدیریت سرمایه AQR در گرینویچ مستقر است و برای توسعه مدل‌های مالی متمرکز بر ارزش و سرمایه‌گذاری از تحلیل کمّی استفاده می‌کند. این شرکت استراتژی‌های خود را از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری متقابل اجرا می‌کند؛ نوعی سرمایه‌گذاری مشترک ارائه شده در اروپا که به نام تعهدات سرمایه‌گذاری جمعی در اوراق بهادار قابل انتقال، و وجوه حمایت‌شده و حساب‌های مدیریت‌شده اجرا می‌شود. این صندوق از ۳۱ مارس ۲۰۲۰، چیزی حدود ۱۶۴ میلیارد دلار را مدیریت کرده است. این شرکت توسط کلیف آسنس و شرکای او یعنی جان لیو، رابرت کریل و دیوید کابیلر تأسیس شد. این چهار نفر پیش از تأسیس این شرکت، روی یک صندوق تامینی دیگر در گلدمن ساکس با هم همکاری کرده بودند. این شرکت صندوق بازده مطلق خود را در آگوست ۱۹۹۸ راه‌اندازی کرد، یعنی همان ماهی که مدیریت سرمایه بلندمدت از کار افتاد.

شرکت بریجواتر

شرکت بریجواتر در وست پورت مستقر است و خدماتی را به صندوق های بازنشستگی، دولت‌های خارجی، بانک‌های مرکزی، موسسات موقوفات دانشگاهی، بنیادهای خیریه و سایر سرمایه‌گذاران نهادی ارائه می‌دهد. این شرکت در سال ۱۹۷۵ تأسیس شد. این شرکت چهار صندوق اصلی دارد: آلفای خالص، که بر استراتژی سرمایه‌گذاری فعال تمرکز دارد؛ بازارهای اصلی آلفای خالص، که زیر مجموعه فرصت‌هایی که صندوق آلفای خالص در آنها سرمایه‌گذاری می‌کند را هدف قرار می‌دهد؛ All Weather، که از استراتژی تخصیص دارایی استفاده می‌کند؛ و پورتفولیوی بهینه، که جنبه‌های صندوق All Weather را با مدیریت فعال ترکیب می‌کند. این صندوق تأمین تا ۲۷ مارس ۲۰۲۱، ۱۵۴ میلیارد دلار دارایی را تحت مدیریت داشت.

فن‌آوری‌های رنسانس

فن‌آوری‌های رنسانس یک صندوق تامینی کمّی مستقر در نیویورک است که از روش‌های ریاضی و آماری برای کشف شاخص‌های فنی استفاده می‌کند که با استراتژی‌های معاملاتی خودکار هدایت می‌شوند. رنسانس این استراتژی‌ها را برای سهام ایالات متحده و بین‌المللی، ابزارهای بدهی، قراردادهای آتی، قراردادهای آتی و مبادلات خارجی اعمال می‌کند. این شرکت تا ۳ ژوئن ۲۰۲۱، ۱۳۰ میلیارد دلار دارایی را تحت مدیریت داشت. این شرکت را ریاضیدانی به نام جیم سیمونز در سال ۱۹۸۲ تأسیس کرد. مجلۀ فوربس، جیم سیمونز را به عنوان یکی از ثروتمندترین افراد جهان تا ۱۳ ژانویه ۲۰۲۱ با دارایی ۲۳.۵ میلیارد دلار معرفی کرده است.

گروپ من

رتبه پنجم ۱۰ هج فاند برتر در جهان صندوق پوشش ریسک گروپ من است. این صندوق سرمایه‌گذاری بریتانیایی بیش از ۲۳۰ سال تجربه معاملاتی دارد. این شرکت در سال ۱۷۸۴ به عنوان تامین‌کننده انحصاری نیروی دریایی سلطنتی شروع به کار کرد و بعداً وارد تجارت شکر، قهوه و کاکائو شد. تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰، گروپ من ۱۲۳.۶ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت داشت.

شرکت مدیریت الیوت

شرکت مدیریت الیوت ادعا می‌کند که مأموریت این شرکت در سرمایه‌گذاری بسیار گسترده است و تقریباً تمام انواع دارایی را در بر می‌گیرد: اوراق بهادار، سهام، موقعیت‌های پوشش‌دهی و آربیتراژ، کالاها، اوراق بهادار مرتبط با املاک و غیره. شرکت الیوت در آگوست ۲۰۱۹،.کتاب فروشی بارنز اند نوبل را خریداری کرد. پیش از آن نیز کتاب‌فروشی بریتانیایی واتراستونز را خریداری کرده بود. این شرکت در نیویورک مستقر است. پل سینگر در سال ۱۹۷۷  این شرکت را تأسیس کرد. الیوت تا ۱۳ نوامبر ۲۰۲۰، ۷۳.۵ میلیارد دلار دارایی را تحت مدیریت داشت.

شرکت سرمایه‌گذاری دو سیگما

شرکت دو سیگما در نیویورک مستقر است. این شرکت را جان اوردک و دیوید سیگل در آوریل ۲۰۰۲ تاسیس کردند. این شرکت برای ایجاد استراتژی‌های ریاضی مبتنی بر الگوهای قیمت تاریخی و سایر داده‌ها از تجزیه و تحلیل کمّی استفاده می‌کند. دو سیگما تا ۳۱ مارس ۲۰۲۱، دارایی بالغ بر ۶۸.۹ میلیارد دلار را تحت مدیریت داشت.

شرکت مدیریت هزاره

شرکت مدیریت هزاره در نیویورک مستقر است و در سال ۱۹۸۹ تاسیس شد. این شرکت خدمات مشاوره اختیاری را به صندوق‌های خصوصی ارائه می‌دهد. این شرکت تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۹، ۴۲ میلیارد دلار دارایی را تحت مدیریت داشت. مدیر این شرکت اسرائیل انگلاندر است که شرکت هزاره را پس از یک دوره کار به عنوان کارگزار، معامله‌گر و متخصص اختیار معامله در بورس در آمریکا، با سرمایه ۳۵ میلیون دلاری تاسیس کرد.

مدیریت سرمایه دیویدسون کمپنر

شرکت مدیریت سرمایه دیویدسون کمپنر در نیویورک مستقر است و دفاتر وابسته به آن در لندن، هنگ کنگ و دوبلین مشغول فعالیت هستند. این شرکت فعالیت خود را در سال ۱۹۸۷ آغاز کرد. این شرکت بر روی ورشکستگی‌ها، آربیتراژ قابل تبدیل، آربیتراژ ادغام، سرمایه‌گذاری‌های مضطرب، سهام مبتنی بر رویداد و موقعیت‌های بازسازی تمرکز دارد. ای شرکت از ۳۱ می ۲۰۲۱، تقریباً ۳۷.۳ میلیارد دلار دارایی را تحت مدیریت داشت.

مشاوران سیتادل

دهمین جایگاه در لیست ۱۰ هج فاند برتر جهان به صندوق مشاوران سیتادل تعلق دارد، مشاوران سیتادل در شیکاگو مستقر هستند و بر سهام، درآمد ثابت و استراتژی‌های کلان، کالاها، اعتبار و استراتژی‌های کمی تمرکز دارند. این شرکت تا ۳۱ مارس ۲۰۲۱، ۳۳.۱ میلیارد دلار دارایی را تحت مدیریت داشت. بنیانگذار این شرکت کنت گریفین بود، که تجارت را از اتاق خوابگاه خود به عنوان یک دانش‌آموز ۱۹ ساله در دانشگاه هاروارد آغاز کرد. او سیتادل را در سال ۱۹۹۰ تأسیس کرد.

امیدواریم که این مطلب برایتان مفید بوده باشد، از همراهی شما سپاسگزاریم.

دوره پرورش کارشناس سرمایه گذاری جایگزین با رویکرد آمادگی آزمون CAIA سطح یک

برای کسب اطلاع از محتوا و نیز چگونگی ثبت‌نام روی عنوان دوره کلیک کنید.

, , ,
نوشتهٔ پیشین
نقش سرمایه اجتماعی در خروج از مشکلات اقتصادی
نوشتهٔ بعدی
ریشه یابی سیاستهای حمایتی تورم زا

سایر مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست