CFA چیست و چگونه مدرک CFA بگیریم؟

CFA چیست و چگونه مدرک CFA بگیریم؟

CFA به عنوان معتبرترین و کامل­ترین مدرک بین‌المللی حوزه مالی و سرمایه‌گذاری است که به دارنده سه سطح آن با شرط داشتن حداقل ۴ سال سابقه کار مرتبط در این حوزه، نشان تحلیلگر خبره مالی و سرمایه‌گذاری به عنوان عالی‌ترین و بالاترین درجه در سطح جهان اهدا می‌گردد.

گواهینامه CFA دارای سه سطح است که مباحث آن هر ساله توسط این موسسه به‌روزرسانی می‌شود و داوطلبان حضور در آزمون CFA برای ثبت‌نام و حضور در آزمون این مدرک باید در بازه‌های زمانی مشخص شده توسط موسسه CFA با مراجعه به سایت این موسسه و ایجاد حساب کاربری، اقدام به تکمیل اطلاعات خود نمایند. تنها شرط ثبت‌نام در این آزمون برای اخذ گواهینامه بین‌المللی CFA داشتن حداقل مدرک کارشناسی است و رشته تحصیلی هم اهمیت ندارد.

اگر بخواهیم به طور خلاصه به این سوال که چگونه مدرک CFA بگیریم پاسخ دهیم باید بگوییم این فرآیند از ثبت‌نام با ایجاد حساب کاربری در سایت موسسه CFA آغاز می‌شود. سپس با وارد نمودن اطلاعات تکمیلی از جمله نام و نام‌خانوادگی، اطلاعات مربوط به مدرک تحصیلی و دانشگاه یا موسسه محل تحصیل و سایر اطلاعات مورد درخواست در فرم‌های مربوطه و تکمیل همه اطلاعات مورد نیاز می‌توانید برای انتخاب تاریخ آزمون و پرداخت مبلغ اقدام نمایید.

در ادامه پاسخ به سوال چگونه مدرک CFA بگیریم باید این نکته را هم در نظر بگیرید که به دلیل اینکه منابع آزمون CFA هر سال به‌روزرسانی می‌شود شما باید برنامه‌ریزی دقیقی برای مطالعه مباحث داشته باشید تا بتوانید در بازه زمانی مشخصی در آزمون شرکت کرده و در نهایت با قبولی در آزمون CFA بتوانید گواهینامه CFA را دریافت نمایید. در غیر اینصورت باید هر ساله منابع به‌روز شده را خریداری و مطالعه نمایید.

آزمون سطح یک CFA چهار بار در سال برگزار می‌شود بنابراین شما فرصت دارید تا با یک برنامه‌ریزی دقیق در صورت عدم موفقیت در این آزمون برای بار اول تا حداکثر ۳ بار دیگر با منابع منتشر شده در یک سال در این آزمون شرکت نمایید.

اگر شما هم در گروه افرادی قرار دارید که به دلیل ضعف در مهارت زبان انگلیسی برای تصمیم گرفتن در ثبت‌نام و شرکت در آزمون CFA مردد هستید باید بگویم که نگرانی شما بی‌مورد است چون شما نیاز به مهارت عمومی زبان انگلیسی ندارید و باید مهارت خود را در زبان تخصصی مالی و سرمایه‌گذاری افزایش دهید که این امر با مطالعه منابع CFA و تسلط بر ادبیات و محتوای آن و در ادامه با شرکت در کلاس‌های آموزشی و مطالعه سایر منابع تکمیلی برای شما ایجاد خواهد شد.

اگر شما به دنبال یافتن پاسخ برای سوال چگونه مدرک CFA بگیریم و یا CFA چیست هستید می‌توانید علاوه بر مطالعه مطالب مندرج در سایت گروه مالی شریف که به طور کامل و دقیق برای شما نگارش شده است با کارشناسان این گروه نیز در تماس باشید.

, , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
چرایی سقوط چشمگیر میزان قبولی در آزمون CFA
نوشتهٔ بعدی
سرمایه گذاری جسورانه (Venture Capital) چیست؟

سایر مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست