مزیتهای نرم افزار Power BI

مزیتهای نرم افزار Power BI

نرم افزار Power BI یک راه حل تحلیلی_تجاری مبتنی بر فضای ابری است که برای تحلیل داده‌ها از طیف گسترده‌ای از منابع داده استفاده می‌نماید. مزیتهای نرم افزار Power BI بسیار متنوع و کاربردی هستند.

به عنوان مثال استفاده از آن ساده و همچنین کاربرپسند است و تحلیل‌های به دست ‌آمده را می‌توان در سراسر یک سازمان و برای سطوح مختلف آن به اشتراک گذاشت. در ادامه به برخی از ویژگی‌های ارزشمند و مزیتهای نرم‌ افزار Power BI اشاره خواهد شد.

به سادگی با برنامه‌های موجود ادغام می‌شود.

با نرم افزار Power BI می‌توانید به راحتی از قابلیت‌های تحلیل و گزارش استفاده کنید زیرا نرم افزار Power BI به راحتی با محیط تجاری فعلی شما ادغام می‌شود.

ایجاد داشبوردهای شخصی‌سازی شده

داشبورد اطلاعات را می‌توان با توجه به نیازهای یک شرکت سفارشی‌سازی کرد. برای ارائه تجربه کاربری یکپارچه، داشبوردها و گزارش‌های BI را می‌توان به راحتی در برنامه جاسازی کرد.

بدون محدودیت حافظه یا سرعت

یکی دیگر از مزیتهای نرم افزار Power BI عدم محدودیت در حافظه و سرعت است. به این دلیل که  سیستم نرم افزار Power BI متصل به یک فضای ابری است و در آن جاسازی شده است شما با  هیچ محدودیت در سرعت و حافظه روبرو نمی‌شوید.

انتشار گزارشات به صورت ایمن

با ابزاری که در نرم افزار Power BI برای شما تعبیه شده است، شما می‌توانید به صورت خودکار داده‌ها را تنظیم کنید و گزارش‌ها را به صورت ایمن منتشر کرده و همچنین این نکته به کاربران اجازه می‌دهد تا به آخرین اطلاعات دسترسی داشته باشند.

سادگی و عملکرد متوازن

زبان برنامه نویسی DAX و فناوری تحلیل در حافظه نشان می‌دهد که بین سادگی و عملکرد در این نرم‌افزار تعادل وجود دارد. در واقع عملکرد متوازن و مطلوب در عین سادگی از جمله دیگر مزیتهای نرم افزار Power BI است.

قابلیت تصویرسازی سریع

با ابزارهای Power BI می‌توانید داده‌های سازمانی خود را به تصاویری غنی تبدیل کرده و از هوش تجاری برای تصمیم‌گیری بهتر استفاده کنید.

پشتیبانی از خدمات داده پیشرفته

ابزار مشاوره نرم افزار Power BI را می‌توان با سرویس‌های ابری پیشرفته مانند Bot Framework یا Cortana ادغام کرد.

دسترسی راحت داده‌ها

همراه با فناوری‌هایی که مایکروسافت ارائه می‌دهد مانند اسناد SharePoint یا پایگاه‌های داده SQL، نرم افزار Power BI با پایگاه‌های داده غیر مایکروسافت نیز ادغام می‌شود. Power BI به حدود ۶۰ پایگاه داده نرم‌افزاری رایج که کسب‌ و کارها قبلاً از آنها استفاده می‌کرده‌اند متصل می‌شود و یک داشبورد متمرکز ترسیم می‌کند. از جمله این نرم‌افزارها عبارتند از Spark، Hadoop، SAP، Google Analytics، Salesforce و ….

به‌روزرسانی مداوم

وقتی صحبت از مزیتهای نرم افزار Power BI می‌شود نباید از به‌روزرسانی‌های مستمر و ارتقای مدام آن غفلت کرد. کاربردها و ویژگی‌های جدید هر ماه در محصولات نرم افزار Power BI به‌روز می‌شوند.

مشاهده گزارش‌های نرم افزار Power BI در چندین پلتفرم و دستگاه

تا زمانی که به اینترنت متصل باشید، می‌توانید به گزارش‌های نرم‌افزار Power BI خود از طریق دستگاه تلفن همراه و همچنین لپ‌تاپ دسترسی داشته باشید.

قابلیت بارگذاری ساده

شما می‌توانید گزارش‌های ad-hoc خود را از طریق قابلیت کشیدن و رها کردن یا Drag-and-Drop ایجاد کنید، که فرآیند بسیار آسانی است.

جامعه آنلاین در حال رشد

نرم افزار Power BI توسط بیش از ۲۰ هزار سازمان استفاده می‌شود و بیش از ۵ میلیون مشترک دارد. فضای آنلاین این نرم افزار در چند سال گذشته به شدت رشد کرده است، جایی که مردم ایده‌های خود در مورد ساخت داشبورد را به اشتراک می‌گذارند.

, , ,
نوشتهٔ پیشین
نرم افزار Power BI چیست؟
نوشتهٔ بعدی
۵ مهارت مالی مهم که هر مدیری باید داشته باشد

سایر مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست