نکته کاربردی در مدیریت سرمایه‌گذاری شخصی

نکته کاربردی در مدیریت سرمایه‌گذاری شخصی

یک اصل در سرمایه‌گذاری و تخصیص منابع وجود دارد اما قبل از اینکه وارد بحث بشویم، لازم است توضیح کوتاهی راجع به میزان سرمایه هر شخصی داشته باشیم.‌

سرمایه ما شامل دو بخش است:

  1. سرمایه مالی شامل حساب بانکی، طلا، ارز، ملک و…
  2. سرمایه انسانی یعنی پتانسیل‌هایی که برای خلق پول داریم (ارزش روز درآمدهای آتی) که در زمان خود را نشان خواهد داد و میزان آن بستگی به زمینه شغلی، سطح دانش تخصصی، تجربه عملی، شرایط اقتصادی از سطح خرد تا کلان و… دارد که می‌شود این سرمایه را برای هر فرد تخمین زد و کل سرمایه را برآورد کرد.

حال نکته کاربردی این است که اگر در شغلی هستید که درآمد شما نوسان زیادی ندارد و با ریسک کمی درآمدتان را بدست می‌آورید (سرمایه انسانی شما تبدیل به سرمایه مالی می‌شود) مثل کارمندان، پزشکان، اساتید دانشگاه و … عاقلانه است که انتخاب‌های با ریسک نسبتا بالا مثل بازار سهام، طلا، بازارهای مشتقه با اهرم مالی، بازار فارکس و … برای سرمایه‌گذاری مدنظر قرار دهید. اگر درآمدتان با نوسانات زیادی همراه است و به اصطلاح نمی‌توانید روی آن حساب کنید مثل مدیران بخش خصوصی، مدیران سرمایه‌گذاری و معامله‌گران و … سرمایه مالی و درآمدهای خود را در گزینه‌های کم ریسک‌تر مثل اوراق با درآمد ثابت، ملک و … سرمایه‌گذاری کنید.

منطق بحث ریشه در دانش تخصیص منابع و کنترل ریسک سبد سرمایه‌گذاری با بالاترین سود ممکن دارد.

, , , , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ بعدی
در چه دارایی سرمایه‌گذاری کنیم؟

سایر مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست