پیام مدیرعامل گروه مالی شریف به مناسب آغاز سال تحصیلی جدید

ویژگی‌های عصر جدید

یک بار دیگر پاییز هزاررنگ از راه رسید و دانش‌آموزان و دانشجویان وارد دوره جدیدی از آموزش و تحصیل شدند. امسال آغاز مدارس و دانشگاه‌ها در شرایطی رخ داده که شرایط کشور و جهان در حال تغییر و دگرگونی است و غفلت از این تغییرات می‌تواند کارایی آموزش‌ها را کاهش دهد.

همه‌گیری ویروس کرونا نه تنها نحوه آموزش را تغییر داده بلکه سبب تغییر شرایط اقتصادی جهان، کسب و کارها و زندگی فردی شده و این تغییرات می‌تواند آینده زندگی فردی و شغلی ما را حتی در صورت کاهش شیوع کرونا متحول کند. آری جهان هرگز به دوره پساکرونا باز نخواهد گشت.

مهم‌تر از تغییرات ناشی از کرونا، تغییرات رخ داه در کشور ما است. اتفاقات و روندهایی که در اقتصاد ایران در دهه ۹۰ رخ داد سبب شده وارد یک دوره جدید شویم. شکل‌گیری طولانی‌ترین دوره رکود تورمی تاریخ معاصر و تبعات آن، احتمال استمرار تحریم‌های بین‌المللی، گسترش حضور مردم در بازارهای مالی، عبور تدریجی کشور از جوان‌سالی و حرکت به سمت بسته شدن پنجره جمعیتی، ظهور و تقویت بازار رمزارزها و … از جمله این اتفاقات هستند.

مجموع تحولات و روندهای داخلی و خارجی ما را به این نتیجه می‌‌رساند که دوره مدرک‌گرایی، آموزش‌های سطحی، سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی بدون دانش به پایان رسیده و اکنون عصر تخصص‌گرایی، مهارت‌آموزی، توانمندسازی و کسب دانش عمومی مالی برای همگان است.

در این شرایط ضروری است تمام علاقه‌مندان به آموزش اعم از دانش‌آموزان، دانشجویان و فعالان بازارهای مالی و کارشناسان و مدیران نهادهای مالی به این تغییرات رخ داده و ویژگی‌های دوره جدید توجه داشته باشند.

موفقیت و ارتقاء شغلی، سرمایه‌گذاری‌های موفق و کسب سود بالا، امنیت شغلی و … همگی در گرو آموزش صحیح و با کیفیت و مجهز شدن به توانمندی‌ها و مهارت‌های به‌روز و کاربردی است.

گروه مالی شریف از آغاز تاکنون تلاش کرده تا علی‌رغم اعطای مدرک معتبر، از هرگونه اقدامی که به پدیده نامبارک مدرک‌گرایی دامن بزند اجتناب کند. در این سال‌ها تلاش ما همواره بر ارائه آموزش‌های باکیفیت و توانمند کردن افراد بوده است و چه بسا رمز استقبال مستمر و پایدار مدیران، کارشناسان و فعالان بازارهای مالی از دوره‌های گروه مالی شریف در ۱۸ سال اخیر نیز همین موضوع بوده است.

امید آنکه با یک اراده جمعی و مشارکت عمومی بتوانیم به گسترش دانش بخصوص دانش مالی در جامعه کمک کنیم و به سوی کشوری توسعه‌یافته حرکت کنیم.

به امید فرداهای بهتر
سعید مسگری مدیرعامل گروه مالی شریف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست