آغاز ثبت‌نام دوره جامع پرورش خبرنگار خبره مالی و اقتصادی

یکی از مشکلات دیرینه اقتصاد ایران، تعداد اندک رسانه‌های اقتصادی با دانش و اثرگذار است. این ضعف در حوزه بازارهای مالی نیز به شدت احساس می‌شود. در حالی که در سال‌های اخیر بازارهای مالی رشد و توسعه قابل توجهی را تجربه کرده‌اند همچنان تعداد رسانه‌های تخصصی مالی حرفه‌ای و توانمند اندک است.

یکی از دلایل ضعف در این حوزه، ضعف در نیروی انسانی است. بطوریکه تعداد فعالان رسانه‌ای و خبرنگاران حوزه مالی که هم از دانش کافی در حوزه مالی و اقتصادی برخوردار باشند و هم دارای مهارت‌های خبرنگاری باشند اندک است.گروه مالی شریف در راستای تحقق آرمان افزایش دانش اقتصادی در جامعه و برطرف نمودن نقیصه نیروی انسانی توانمند، اقدام به طراحی دوره جامع پرورش خبرنگار خبره اقتصادی و مالی کرده است.

دوره جامع پرورش خبرنگار خبره مالی و اقتصادی با اهداف روشن، شفاف و کاربردی طراحی و برگزار خواهد شد. تحقق این اهداف نه تنها بر زندگی و آینده شغلی شرکت‌کنندگان آثار ملموسی دارد بلکه در سطح کلان و برای بهبود وضعیت بازارهای مالی کشور نیز موثر است. مهمترین این اهداف عبارتند از: تربیت خبرنگاران و سردبیران با دانش و مهارت در حوزه مالی، ارتقا توانمندی‌های خبرنگاران حوزه‌های مالی و اقتصادی، تربیت کارشناسان خبره روابط عمومی نهادهای مالی، ارتقا توانمندی‌های روابط عمومی نهادهای مالی کشور.

مخاطبان این دوره را فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با علوم مالی و اقتصادی علاقه‌مند به حرفه خبرنگاری، فارغ‌التحصیلان رشته خبرنگاری علاقه‌مند به فعالیت حرفه‌ای در حوزه اقتصادی و مالی، خبرنگاران علاقه‌مند به فعالیت حرفه‌ای در حوزه مالی و اقتصادی رسانه‌ها، کارشناسان و مدیران روابط عمومی سازمان‌ها و نهادهای مالی و تمامی علاقه‌مندان به حرفه خبرنگاری تشکیل می‌دهند.

این دوره جامع دارای ویژگی های مهم و کارامدی است که سبب ارتقا کیفیت خروجی آن شده است. این ویژگی‌ها عبارتنداز: الگو گرفته شده از تجارب موفق در برگزاری دوره‌های جامع در حوزه‌های مالی و نوآوری، ارایه مطالب به روز و کاربردی و متناسب با نیازهای واقعی، استفاده از اساتید با دانش و تجربه، برگزاری کلاس‌ها در سطح کاملا حرفه‌­ای و تجربه و سابقه تیم برگزارکننده، امکان معرفی فارغ‌التحصیلان برتر به رسانه‌ها و ارائه مدرک معتبر (توسط گروه مالی شریف و پایگاه خبری تجارت نیوز).

دروس پیشنهادی برای دوره جامع پرورش خبرنگار خبره مالی و اقتصادی بر اساس منتخب دروس دانشگاهی رشته خبرنگاری و بر اساس مهارت‌های لازم و ضروری برای یک خبرنگار مالی طراحی شده است. شرکت‌کنندگان با گذراندن دروس سطح یک توانمندی‌های لازم برای خبرنگاری اقتصاد و مالی را کسب می‌نمایند و با گذراندن دروس سطح دو یک گام به پیش رفته و توانمندی‌های یک خبرنگار حرفه‌ای در حوزه مالی اقتصاد و مالی را کسب خواهند نمود.

از سرفصل‌های این دوره می‌توان به اصول و فنون مذاکره و مبانی ارتباطات، مبانی علم اقتصاد‌، مفاهیم مالی برای خبرنگاران، آشنایی با گزارشات مالی و اقتصادی و شاخص‌های اقتصادی، اصول خبرنگاری (گزارش‌نویسی، خبرنویسی، یادداشت‌نویسی)، اصول و فنون مصاحبه و اصول و مبانی تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد.

گروه مالی و مدیریت سرمایه‌گذاری شریف همواره افتخار همکاری با بهترین متخصصین و اساتید در ایران را داشته و دارد. در این دوره ابراهیم علیزاده (سردبیر تجارت‌نیوز و روزنامه‌نگار اقتصادی)، علی رئوفی (دکتری اقتصادسنجی و مالی، پژوهشگر و مشاور اقتصادی) و دانیال آستانه (مدیر سرمایه‌گذاری و نظارت بر شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ رازی) به عنوان مدرس حضور دارند.

شایان ذکر است گروه مالی شریف اولین دوره پرورش خبرنگاری مالی و اقتصادی را از ۲۹ مردادماه به مدت ۱۱۱ ساعت و در دو سطح یک و دو برگزار خواهد نمود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در این دوره اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست