آمادگی آزمون FRM

آمادگی آزمون FRM

با توجه به افزایش تقاضا برای مهارت مدیریت ریسک در بخش مالی، علاقه به مدرک FRM در چند سال اخیر شاهد رشد بی‌سابقه‌ای بوده است. با در نظر گرفتن این موضوع، ما تمام نکات مهم آماده‌سازی شما برای آزمون FRM را در یک جا جمع‌آوری کرده‌ایم تا به موفقیت داوطلبان آزمون FRM کمکی کرده باشیم. بیایید نگاهی به این مراحل آماده‌سازی بیندازیم!

از قبل برنامه‌ریزی کنید و برای مطالعه خود نقشه‌ای طراحی کنید

نمی‌توانید همینطور بدون برنامه پا به این امتحان بگذارید و انتظار قبولی در آنها را داشته باشید. دقیقاً مانند امتحانات CFA، باید به امتحانات FRM هم متعهد شوید و مطالعات خود را از قبل برنامه‌ریزی کنید، مخصوصاً زمانی که قرار است این امتحانات را در میان کار و یا زندگی خانوادگی خود بگنجانید.

 یکی از راهکارهای موثر برای متعهد شدن به امتحانات این است که مطالعه خود را زود شروع کنید و آن را برای روزهای آخر نگه ندارید.  انجام این کار چند مزیت دارد که شانس موفقیت شما را افزایش می‌دهد:

  • مطالعه همه موضوعات و عدم حذف هیچ یک از موضوعات به دلیل مدیریت ضعیف زمان
  • برنامه‌ریزی برای مطالعات خود در یک دوره طولانی با مرور مداوم، که باعث ثبت بهتر آنها در حافظه می‌شود.
  • اختصاص زمان کافی برای مطالعه، مرور و تمرین

از یک برنامه مطالعاتی برای آمادگی آزمون FRM استفاده کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای برای آمادگی آزمون FRM برنامه‌ریزی و نظارت بر پیشرفت، ایجاد یک برنامه مطالعاتی، آن هم از همان ابتدا است. این کار شما را تحت کنترل نگه می‌دارد و تضمین می‌کند که شما به طور مداوم خودتان را برای امتحان آماده می‌کنید و اگر شرایط خاص کار و زندگیتان، بر آمادگی شما برای آزمون FRM تأثیر بگذارد، به شما هشدار می‌دهد.

اگر برای نوامبر ثبت نام کنید، باید از حدود ۵ ماه قبل یک برنامه مطالعاتی تنظیم کرده، برای آن برنامه‌ریزی کنید و فقط به آن متعهد شوید.« برای شرکت در آزمون چطوری میخوای درس بخونی؟ چطور می‌خوای در آزمون‌های عملی شرکت کنی؟ اگر کار و وظایفت سخت و بیشتر از حد معمول بشه و مجبور بشی چند جلسه از برنامۀ مطالعاتیت رو از دست بدی، چطور می‌خوای زمانی رو برای جبرانش پیدا کنی»

نگران نباشید، لازم نیست برای خودتان یک برنامۀ خاص طراحی کنید. به راحتی می‌توانید برنامه‌ریز مطالعاتی آزمون FRM را به صورت رایگان از ۳۰۰Hours دریافت کنید.

مطالعات خود را با توجه به وزن موضوع اولویت‌بندی کنید

یکی از روش‌هایی که ما هنگام مطالعه برای امتحانات مالی ترجیح می‌دهیم، «روش ساندویچ» است که به موجب آن موضوعات دشوارتر و آسان‌تر را با هم جایگزین می‌کنیم. در این مورد، توصیه می کنیم ابتدا موضوعات دارای وزن بالاتر را در اولویت قرار دهید و آن را با موضوعات دارای وزن کمتر جفت کنید تا شتاب مطالعه‌تان را حفظ کنید.

حالا این یعنی چه؟ بگذارید با یک مثال برایتان توضیح دهم. برای مثال، برای آزمون قسمت ۲ FRM، می‌توانید ریسک بازار (MR) را با ریسک نقدینگی (LTR) جفت کنید، که اولی وزن بیشتری دارد و محتوای یادگیری آن سنگین‌تر است، اما دومی هم وزن کمتری دارد و هم محتوای سبک‌تری.

می‌توانید به جای مطالعۀ همزمان دو موضوع درسی، آنها را به ترتیب هم مطالعه کنید، اما باید مراقب مدیریت زمان باشید تا زمان کافی برای مرور موضوعات مهمتر داشته باشید.

برای تمرین بیشتر از منابع مؤسسات دیگر برای آمادگی آزمون FRM استفاده کنید

بد نیست که به جز منابع پیشنهادی مؤسسۀ GARP، سری هم به منابع مطالعاتی مؤسسات دیگر بزنید. منابع مطالعاتی آزمون FRM مؤسسات دیگر، به خلاصه کردن و ارائه سوالات تمرینی بیشتر کمک می‌کنند و این امر می‌تواند سرمایه‌گذاری خوبی برای داوطلبان آزمون باشد؛ زیرا باعث صرفه‌جویی در زمان مطالعه می شود و به یادگیری سریعتر شما نیز کمک می‌کند.

توصیۀ ما این است که به دنبال آزمون‌های آزمایشی و تمرین بیشتر باشید تا نقاط ضعفتان را تشخیص داده و البته با قالب امتحان آشنا شوید.

هیچ موضوع درسی را نادیده نگیرید

صرف نظر از اینکه چقدر اعتماد به نفس دارید، سعی کنید از مطالعۀ هیچ کدام از موضوعات درسی نگذرید. با خودتان فکر نکنید که من در فلان موضوع مهارت دارم، پس نیازی به مطالعۀ آن ندارم. اگر دو نکته اول این مقاله را دنبال کرده باشید، زمان کافی برای مطالعۀ تمام موضوعات درسی خواهید داشت. یادتان باشد در نهایت امتحان بر اساس برنامه درسی FRM خواهد بود.

چند هفته قبل از روز امتحان روی سوالات تمرینی تمرکز کنید

تحقیقات نشان می‌دهند که حل سوالات تمرینی یکی از بهترین راه‌های یادگیری است، بنابراین این امر بسیار مهم است زیرا شما از این مرحله خیلی بیشتر از مطالعۀ منفعلانۀ مطالب درسی یاد می‌گیرید. حداقل ۳-۴ هفته قبل از امتحان، مطالعه را تمام کنید و به طور کامل روی این مرحلۀ تمرین و مرور تمرکز کنید.

سوالات را در شرایط امتحانی زمان‌بندی شده پاسخ دهید. پاسخ‌هایتان را مرور کنید، اشتباهاتتان را پیدا کنید، و دوباره امتحان کنید. با این کار و تمرین مکرر، نمرات وحشتناک شما به مرور بهبود قابل توجهی خواهند یافت.

قبل از امتحان کمی از کار مرخصی بگیرید

در صورت امکان، برنامه‌ریزی کنید که قبل از روز امتحان، ۱ تا ۲ هفته از محل کار خود مرخصی بگیرید تا مطمئن شوید که زمان کافی برای انجام سوالات تمرینی و مرور مطالب درسی را خواهید داشت. حذف استرس کاری و ضرب‌الاجل‌ها به شما کمک می‌کند تا کاملاً بر روی آمادگی خود برای امتحان FRM تمرکز کنید.

چیزی که برای آمادگی امتحان مفید است، مرخصی چند روزه قبل از روز امتحان است. این کار به شما کمی آزادی می‌دهد تا همه چیز را برای آخرین بار مرور کنید.

مراقب زمان امتحان خود باشید

در طول امتحان، اگر به زمان توجه نکنید، ممکن است آن را از دست بدهید. بهتر است به زمان اختصاص داده شده برای هر سوال پایبند باشید، اگر روی گزینه‌ای شک داشتید، معطل نکنید و بهترین پاسخ خود را انتخاب کنید و ادامه دهید. حتی می‌توانید دور شماره سؤال یک خط بکشید تا اگر تمام سؤالات را پاسخ دادید و هنوز وقت داشتید، دوباره به آن بازگردید و کمی روی جوابتان فکر کنید.

بهتر است برای تمرین، آزمون‌های آزمایشی را با شرایط و زمان‌بندی آزمون اصلی انجام دهید. با این کار مهارت‌های مدیریت زمانتان هم تقویت خواهد شد.

امیدواریم که این مطلب برایتان مفید بوده باشد، از همراهی شما سپاسگزاریم.

دوره مدیریت ریسک مالی با رویکرد آمادگی آزمون FRM

برای کسب اطلاع از محتوا و نیز چگونگی ثبت‌نام روی عنوان دوره کلیک کنید.

, ,
نوشتهٔ پیشین
تکامل برنامه CFA
نوشتهٔ بعدی
نقش سرمایه اجتماعی در خروج از مشکلات اقتصادی

سایر مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست