استراتژیهای مالی کسب و کار
تاریخ دوره:
مدت دوره: ۸ ساعت
مقدمه
در چالش های کنونی کسب و کار، سرعت تصمیم گیری از اهمیت بالایی برخوردار است. به منظور افزایش سرعت تصمیم گیری لازم است تا اثرات مالی این تصمیمات راهبردی بر وضعیت کلان کسب و کار سنجیده و رصد شود. این دوره در پی آن است که استراتژی های مالی کسب و کار را به عنوان ابزار تصمیم گیری سریع معرفی و تشریح نماید.
مخاطبان دوره
- مدیران و کارشناسان شرکتهای تولیدی، خدماتی و بازرگانی
- مدیران و کارشناسان شرکتهای هلدینگ و مادر تخصصی
- مهندسین و دانشجویان واحدهای فنی و عملیاتی شرکتهای بورسی
- مدیران و اعضای کانونها و انجمنهای تخصصی و صنفی
- مدیران و موسسین شرکتهای دانشبنیان و فناوری
- کلیه اصناف و فعالین اقتصادی بخش خصوصی
- سازمانها و موسسات دولتی
سرفصلهای دوره
- ایجاد ارتباط بین استراتژی سازمانی و استراتژیهای مالی
- انواع استراتژیهای کسب و کار
- برنامهریزی مالی بنگاه اقتصادی
- تجزیه تحلیل فرآیندهای مالی کسب و کار
- تجزیه تحلیل قدرت تطابقپذیری بنگاه اقتصادی در شرایط عدم اطمینان
- تحلیل رشد و مدلهای رشد کسب و کار
- استراتژیهای توسعه کسب و کار (ادغام و تملیک، PRIVATE EQUITY)
- مدیریت استراتژیک نقدینگی و وجه نقد آزاد
مدرس دوره
گروه مالی و مدیریت سرمایهگذاری شریف همواره مفتخر به همکاری با بهترین اساتید و متخصصین در ایران میباشد.
محمدمهدی سمواتی
دانشجوی دکتری
حقوق مالی دانشگاه تهران
مدیرعامل و مؤسس
گروه صنعتی بازرگانی آماده پخت
کاندیدای سطح نهایی آزمون CFA
کاندیدای سطح نهایی آزمون FRM
چگونگی ثبتنام
آیا میدانستید این دوره به صورت درونسازمانی هم برگزار میشود؟
میزان سرمایهگذاری در دوره ۳/۲۰۰/۰۰۰ ریال – خالص (پس از کسر کلیه کسورات قانونی) میباشد.
نکته: ۹% مالیات بر ارزشافزوده بر مبلغ ثبتنام اضافه میگردد.
جهت رزرو و ثبتنام در این دوره آموزشی با دبیرخانه تماس حاصل فرمایید: ۴ – ۶۶۰۸۶۷۷۱
شرایط انصراف و عودت وجه:
تا یک هفته پیش از آغاز دوره، با کسر ۳۰% از مبلغ ثبتنام و پس از آن، تنها با معرفی فرد جایگزین امکانپذیر خواهد بود.
دانلود برشورهای دوره
پرسش و پاسخ
استراتژی مالی چیست: استراتژی مالی به رویکرد راهبردی شرکت در خصوص برنامه ریزی آینده مالی کسب و کار اشاره دارد. استراتژی مالی کسب و کار به سه بخش اصلی تقسیم بندی می شود:
۱)استراتژی های منابع و مصارف مالی
2)استراتژی های درآمد و هزینه ای
3)استراتژی های تداوم کسب و کار و مدیریت ریسک.
این موضوع همچنین در نظریه ذینفعان (Stakeholder Theory) نیز مشهود است و استراتژی مالی به نحوه تخصیص اقلام مالی بین ذینفعان سازمان می پردازد. ذینفعان سازمان اعم از مالکین، مدیران، کارکنان، تأمین کنندگان، پیمانکاران، مشتریان، اعتبار دهندگان، دولت و جامعه می باشند.
دوره استراتژی مالی مبتنی بر بررسی و واکاوی یک مطالعه موردی واقعی و کاملا کاربردی می باشد که در هر مرحله براساس چالش های پیش رو، دانش پذیران به بحث و تبادل نظر پیرامون تصمیمات محتمل شرکت می پردازند و براساس آن موضوعات به صورت عملی تبین می شود.
یپس از تشریح انواع استراتژی های مالی، مطالعه موردی مکتوبی در اختیار دانش پذیران قرار میگیرد که موضوعات کلاسی مطابق با آن برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.
توانایی تحلیل کلان ابعاد مالی بنگاه اقتصادی و مدیریت مالی استراتژیک در گردش نقدینگی سازمان (استراتژی مالی در سازمان) ، توجه به موضوع رشد و تبعات مثبت و منفی آن، تحلیل روش های تأمین مالی و تبعات آن، استراتژی های درآمدی و تبعات آن، استراتژی های مدیریت هزینه و اثراتی که بر سازمان می گذارد و در نهایت به مفهوم اندازه بهینه کسب و کار و اهمیت حفظ آن اشاره می شود.
دوره استراتژی مالی کسب و کار و شرکت ها نیازمند آشنایی دانشپژوهان با منابع زیر است.
آشنایی با صورت های مالی – آشنایی با ارزش زمانی پول