پیش بینی قیمت بیتکوین در سال ۲۰۲۲

پیش بینی قیمت بیتکوین در سال ۲۰۲۲

قیمت‌ بیتکوین و رمزارزها امسال با مشکل مواجه شده‌اند، زیرا فدرال رزرو با افزایش نرخ‌ها و کاهش بالقوه ترازنامه‌اش سرمایه‌گذاران را به وحشت انداخته است. قیمت بیتکوین از زمانی که در نوامبر به بالاترین حد خود یعنی نزدیک به ۷۰۰۰۰ دلار به ازای هر بیتکوین رسید، حدود ۶۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است. رمزارزهای کوچکتر نیز، از جمله اتریوم، BNB ،XRP، سولانا، کاردانو، لونا ارزش خودشان را از دست داده‌اند. اگرچه برخی در حال شکستن رکوردها در سال ۲۰۲۲ هستند. اکنون، گروهی از کارشناسان در حوزه رمزارزها پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت بیتکوین در سال ۲۰۲۲ به ۸۲ هزار دلار خواهد رسید.

آشر تان، مدیر اجرایی صرافی coinjar و عضو این گروه پیش‌بینی‌کننده در بیانیه‌ای گفت: «هنوز ابهامات زیادی در مورد چشم‌انداز کوتاه‌مدت بیتکوین وجود دارد». آشر تان چشم‌انداز محافظه‌کارانه‌تری نسبت به قیمت بیتکوین نسبت به باقی اعضای این گروه دارد. با توجه به شرایط اقتصاد کلان، اینکه بیتکوین در تمام طول سال بین ۳۰،۰۰۰ تا ۶۰،۰۰۰ دلار نوسان کند، من را شگفت‌زده نمی‌کند. شرایطی که برای معامله‌گران وحشتناک است، اما برای سرمایه‌گذاران با یک بازه زمانی چندساله، سرمایه‌گذاری خوبی به نظر می‌رسد.»

این گروه کارشناسان میانگین افزایش بلندمدت بیتکوین را تا پایان سال ۲۰۳۰ حدود، ۴۲۰,۰۰۰ دلار پیش‌بینی کرده است که در مقایسه با پیش‌بینی ماه اکتبر ۵۶۷,۰۰۰ دلار، حدود ۲۵ درصد کاهش یافته است. با این حال، برخی از اعضای این گروه نسبت با آن زمان خوش‌بین‌تر شده‌اند. مارتین فروهلر، مدیر اجرایی پلتفرم معاملاتی Morpher یکی از صعودی‌ترین پیش‌بینی‌های پایان سال ۲۰۲۲ را ارائه کرد و او افزود که با توجه به «عدم اطمینان سیاسی، تورم و تمایل روزافزون برای داشتن دارایی‌های کنترل‌شده غیردولتی» قیمت بیتکوین به بالاترین حد خود خواهد رسید.

موفقیت مداوم اتریوم و روند افزایشی اخیر برای ده ارز دیجیتال برتر دیگر مانند BNB، XRP، solana، cardano، luna و avalanche ممکن است بر چشم‌انداز گروه تاثیر گذارد، تقریبا نیمی از افراد این گروه پیش‌بینی کرده‌اند که این رمزارزها به جای بیتکوین با ارزش‌ترین رمزارز جهان جایگزین خواهند شد.

جوزف راچینسکی، فن‌آور و آینده‌نگر تامسون رویترز، فکر می‌کند اتریوم پتانسیل بسیار بیشتری نسبت به بیتکوین دارد.

“در حال حاضر، بیتکوین فقط به عنوان یک ارز دیگر مانند دلار، یورو یا پوند عمل می‌کند. اما رمزارزهای دیگری که اهداف متعددی را انجام می‌دهند، احتمالاً قابلیت بیشتری برای تصاحب تاج و تخت بیتکوین خواهند بود.”

بعضی از اعضا مانند جان هاوکینز، استاد ارشد دانشگاه کانبرا پیش‌بینی وخیم‌تری درباره بیتکوین دارد و به همین دلیل یکی از تاریک‌ترین پیش‌بینی‌های قیمت بیتکوین را ارائه می‌کند، براساس این پیش‌بینی بیتکوین تا پایان سال ۲۰۲۵ فقط ۵۰۰۰ دلار ارزش خواهد داشت و تا سال ۲۰۳۰ به ۱۰۰ دلار به ازای هر بیتکوین کاهش خواهد یافت و شانسی در مقابل اتریوم و دیگر رمزارزهای دولتی نخواهد داشت.

منبع: مجله فوربز

دوره آموزشی تحلیل بنیادی رمزارزها

, , ,
نوشتهٔ پیشین
مدیران خبره و ۵ مهارت اساسی
نوشتهٔ بعدی
مفاهیم مالی کاربردی که همه باید بدانند

سایر مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست