ایجاد و توسعه دفتر مدیریت پروژه موفق PMO
تاریخ دوره:
مدت دوره: ۸ ساعت
مقدمه
دفتر مدیریت پروژه PMO امروزه به عنوان یک راهکار سازمانی جهت مدیریت موثرتر پروژهها در سازمانهای پروژه محور مورد پذیرش و استقبال گستردهای قرار گرفته است. تنوع و انعطافپذیری مدلها و کارکردهای PMO این امکان را بوجود آورده است تا هر سازمانی بتواند به تناسب نیازهای خود آن را طراحی کرده و توسعه دهد. اما از آنجا که پیادهسازی PMO با ایجاد تغییراتی در سازمانها همراه میباشد، ممکن است با چالشها و مقاومتهایی مواجه گردد. از این رو موفقیت PMO مستلزم راحی صحیح و توجه به عوامل کلیدی موفقیت در پیادهسازی آن میباشد.
[su_divider top=”no” style=”dotted” divider_color=”#d0d0d0″ size=”4″]
گروه مالی شریف در دوره
ایجاد و توسعه دفتر مدیریت پروژه موفق PMO
شما را در مسیر یادگیری این مهارت تخصصی یاری مینماید.[su_divider top=”no” style=”dotted” divider_color=”#d0d0d0″ size=”4″]
مخاطبان دوره
- مدیران ارشد سازمانها و پروژهها در سطوح مختلف کارفرمایی، مشاورهای و پیمانکاری
- مدیران و کارشناسان دفتر مدیریت پروژه PMO
- مدیران برنامهریزی و کنترل پروژه
- مدیران طرح و توسعه، برنامهریزی و سیستمهای سازمانها و پروژهها
- کارشناسان فعال در زمینه مدیریت پروژه و برنامهریزی و کنترل پروژهها
اهداف دوره
- آشنایی شرکتکنندگان با عوامل موفقیت PMO
- تشریح چگونگی انتخاب کارکردها و مدلهای مناسب PMO در سازمانها و پروژهها
- تشریح راهکارهای عملی برای موفقیت PMO در سازمانها و پروژهها
توانایی شما در پایان دوره
- توانایی ترسیم نقشه راه توسعه PMO در سازمان و پروژهها
- توانایی تعیین ساختار سازمانی مناسب برای PMO
- توانایی تعیین کارکردهای مناسب برای PMO
- توانایی تهیه منشور PMO
- توانایی بهبود و توسعه PMO در سازمان و پروژهها
سرفصلهای دوره
۱- اصول طرحریزی یک PMO موفق
- دستاوردهای پیادهسازی PMO در سازمانها و پروژهها
- سطوح بلوغ دفتر مدیریت پروژه
- عوامل موفقیت PMO در سازمانها و پروژهها
- کارکردها و مدلهای PMO و چگونگی انتخاب آنها
- گامهای عملی طرحریزی متدولوژی مدیریت پروژه توسط PMO
۲- تعیین محدوده اختیارات PMO
- جایگاه PMO در ساختارهای سازمانی
- شرح وظایف و مسئولیتهای کارکنان PMO در سازمانها و پروژهها
- تعیین نقشهای مدیریتی و پشتیبانی PMO
- شباهتها و تفاوتهای وظایف مدیران PMO و مدیران پروژه
۳- گامهای ایجاد و ارتقاء یک PMO موفق
- انجام عارضهیابی (معرفی روشهای عارضهیابی، برنامهریزی و اجرای عارضهیابی)
- شناسایی ریسکها و چالشهای پیادهسازی PMO و برنامهریزی مواجه با آنها به همراه چند مورد از تجربیات سازمانهای ایرانی
- تعیین نقشه راه پیادهسازی و ارتقاء PMO (انتخاب کارکردها، برنامهریزی برای فرهنگسازی و آموزش کارکنان سازمان، تعیین فازهای پیادهسازی، تهیه برنامه زمانبندی پیادهسازی)
- تهیه منشور PMO
- ارزیابی میزان موفقیت و اثربخشی PMO و طرحریزی برنامه ارتقاء آن
مدرس دوره
گروه مالی و مدیریت سرمایهگذاری شریف همواره افتخار همکاری با بهترین متخصصین و اساتید در ایران را داشته و دارد.
رضا آتشفراز
سوابق علمی، تألیف و تدریس
- (MSc ،MBA ،PMP)
- مشاور، مدرس و نویسنده حرفهای مدیریت پروژه
- تألیف و ترجمه هشت کتاب تخصصی در زمینه مدیریت پروژه
- سابقه ارائه خدمات مشاوره مدیریت پروژه در حوزههای نفت و گاز و پتروشیمی، نیرو، صنایع و معادن و ساختمان
- سابقه تدریس بیش از ۱۰۰ دوره آموزشی در زمینه مدیریت پروژه
- برگزاری دوره مدیریت پروژه بر اساس استاندارد PMBOK چندین دوره بصورت عمومی و درونسازمانی – گروه مالی و مدیریت سرمایهگذاری شریف
سوابق اجرایی
حوزه نفت، گاز و پتروشیمی:
- مشاور مدیریت پروژه در شرکت مهندسی و توسعه گاز (IGEDC)
- مشاور مدیریت پروژه در در شرکت پتروشیمی توسعه نگین مکران
- مشاور مدیریت پروژه در پروژه فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی
حوزه نیرو:
- مشاور عارضهیابی دفتر مدیریت پروژه (PMO) در گروه مپنا – بخش برق
حوزه صنایع و معادن:
- مدیر پروژه طرحریزی و استقرار استانداردهایPMBOK و ISO 21500 در شرکت فنآوران پارسیان و دو پروژه پایلوت
- مشاور طرحریزی و استقرار دفتر مدیریت پروژه (PMO) و پیادهسازی استانداردهایPMBOK وISO 21500 در شرکت گسترش و نوسازی صنایع ایرانیان مانا
حوزه ساختمان:
- مشاور طرحریزی و استقرار استانداردهای PMBOK و ISO 21500 در پروژه مجتمع اداری و تجاری رویال سعادت آباد
- مشاور مدیریت پروژه در شرکت سازا دژ
چگونگی ثبتنام
آیا میدانستید این دوره به صورت درونسازمانی هم برگزار میشود؟
میزان سرمایهگذاری در این دوره ………. ریال – خالص (پس از کسر کلیه کسورات قانونی) میباشد.
نکته: ۹% مالیات بر ارزشافزوده بر مبلغ ثبتنام اضافه میگردد.
جهت رزرو و ثبتنام در این دوره آموزشی با دبیرخانه تماس حاصل فرمایید: ۴ – ۶۶۰۸۶۷۷۱
شرایط انصراف و عودت وجه:
تا یک هفته پیش از آغاز دوره، با کسر ۳۰% از مبلغ ثبتنام و پس از آن، تنها با معرفی فرد جایگزین امکانپذیر خواهد بود.