ایجاد و توسعه دفتر مدیریت پروژه موفق PMO

ایجاد و توسعه دفتر مدیریت پروژه موفق PMO

 

 

تاریخ دوره: 
مدت دوره: ۸ ساعت

مقدمه

دفتر مدیریت پروژه PMO امروزه به عنوان یک راهکار سازمانی جهت مدیریت موثرتر پروژه‌ها در سازمان‌های پروژه محور مورد پذیرش و استقبال گسترده‌ای قرار گرفته است. تنوع و انعطاف‌‌پذیری مدل‌ها و کارکردهای PMO این امکان را بوجود آورده است تا هر سازمانی بتواند به تناسب نیازهای خود آن را طراحی کرده و توسعه دهد. اما از آنجا که پیاده‌سازی PMO با ایجاد تغییراتی در سازمان‌ها همراه می‌باشد، ممکن است با چالش‌ها و مقاومت‌هایی مواجه گردد. از این رو موفقیت PMO مستلزم راحی صحیح و توجه به عوامل کلیدی موفقیت در پیاده‌سازی آن می‌باشد.

[su_divider top=”no” style=”dotted” divider_color=”#d0d0d0″ size=”4″]

گروه مالی شریف در دوره
ایجاد و توسعه دفتر مدیریت پروژه موفق PMO
شما را در مسیر یادگیری این مهارت تخصصی یاری می‌نماید.

[su_divider top=”no” style=”dotted” divider_color=”#d0d0d0″ size=”4″]

مخاطبان دوره

  • مدیران ارشد سازمان‌ها و پروژه‌ها در سطوح مختلف کارفرمایی، مشاوره‌ای و پیمانکاری
  • مدیران و کارشناسان دفتر مدیریت پروژه PMO
  • مدیران برنامه‌ریزی و کنترل پروژه
  • مدیران طرح و توسعه، برنامه‌ریزی و سیستم‌های سازمان‌ها و پروژه‌ها
  • کارشناسان فعال در زمینه مدیریت پروژه و برنامه‌ریزی و کنترل پروژه‌ها

اهداف دوره

  • آشنایی شرکت‌کنندگان با عوامل موفقیت PMO
  • تشریح چگونگی انتخاب کارکردها و مدل‌های مناسب PMO در سازمان‌ها و پروژه‌ها
  • تشریح راهکارهای عملی برای موفقیت PMO در سازمان‌ها و پروژه‌ها

توانایی شما در پایان دوره

  • توانایی ترسیم نقشه راه توسعه PMO در سازمان و پروژه‌ها
  • توانایی تعیین ساختار سازمانی مناسب برای PMO
  • توانایی تعیین کارکردهای مناسب برای PMO
  • توانایی تهیه منشور PMO
  • توانایی بهبود و توسعه PMO در سازمان و پروژه‌ها

سرفصل‌های دوره

۱- اصول طرح‌ریزی یک PMO موفق
  • دستاوردهای پیاده‌سازی PMO در سازمان‌ها و پروژه‌ها
  • سطوح بلوغ دفتر مدیریت پروژه
  • عوامل موفقیت PMO در سازمان‌ها و پروژه‌ها
  • کارکردها و مدل‌های PMO و چگونگی انتخاب آنها
  • گام‌های عملی طرح‌ریزی متدولوژی مدیریت پروژه توسط PMO
۲- تعیین محدوده اختیارات PMO
  • جایگاه PMO در ساختارهای سازمانی
  • شرح وظایف و مسئولیت‌های کارکنان PMO در سازمان‌ها و پروژه‌ها
  • تعیین نقش‌های مدیریتی و پشتیبانی PMO
  • شباهت‌ها و تفاوت‌های وظایف مدیران PMO و مدیران پروژه
۳- گام‌های ایجاد و ارتقاء یک PMO موفق
  • انجام عارضه‌یابی (معرفی روش‌های عارضه‌یابی، برنامه‌ریزی و اجرای عارضه‌یابی)
  • شناسایی ریسک‌ها و چالش‌های پیاده‌سازی PMO و برنامه‌ریزی مواجه با آنها به همراه چند مورد از تجربیات سازمان‌های ایرانی
  • تعیین نقشه راه پیاده‌سازی و ارتقاء PMO (انتخاب کارکردها، برنامه‌ریزی برای فرهنگ‌سازی و آموزش کارکنان سازمان، تعیین فازهای پیاده‌سازی، تهیه برنامه زمان‌بندی پیاده‌سازی)
  • تهیه منشور PMO
  • ارزیابی میزان موفقیت و اثربخشی PMO و طرح‌ریزی برنامه ارتقاء آن

مدرس دوره

گروه مالی و مدیریت سرمایه‌گذاری شریف همواره افتخار همکاری با بهترین متخصصین و اساتید در ایران را داشته و دارد.

null

رضا آتش‌فراز

سوابق علمی، تألیف و تدریس
  • (MSc ،MBA ،PMP)
  • مشاور، مدرس و نویسنده حرفه‌ای مدیریت پروژه
  • تألیف و ترجمه هشت کتاب تخصصی در زمینه مدیریت پروژه
  • سابقه ارائه خدمات مشاوره مدیریت پروژه در حوزه‌های نفت و گاز و پتروشیمی، نیرو، صنایع و معادن و ساختمان
  • سابقه تدریس بیش از ۱۰۰ دوره آموزشی در زمینه مدیریت پروژه
  • برگزاری دوره مدیریت پروژه بر اساس استاندارد PMBOK چندین دوره بصورت عمومی و درون‌سازمانی – گروه مالی و مدیریت سرمایه‌گذاری شریف
سوابق اجرایی

حوزه نفت، گاز و پتروشیمی:

  • مشاور مدیریت پروژه در شرکت مهندسی و توسعه گاز (IGEDC)
  • مشاور مدیریت پروژه در در شرکت پتروشیمی توسعه نگین مکران
  • مشاور مدیریت پروژه در پروژه فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی

حوزه نیرو:

  • مشاور عارضه‌یابی دفتر مدیریت پروژه (PMO) در گروه مپنا – بخش برق

حوزه صنایع و معادن:

  • مدیر پروژه طرح‌ریزی و استقرار استانداردهایPMBOK و ISO 21500 در شرکت فن‌آوران پارسیان و دو پروژه پایلوت
  • مشاور طرح‌ریزی و استقرار دفتر مدیریت پروژه (PMO) و پیاده‌سازی استانداردهایPMBOK وISO 21500 در شرکت گسترش و نوسازی صنایع ایرانیان مانا

حوزه ساختمان:

  • مشاور طرح‌ریزی و استقرار استانداردهای PMBOK و ISO 21500 در پروژه مجتمع اداری و تجاری رویال سعادت آباد
  • مشاور مدیریت پروژه در شرکت سازا دژ

چگونگی ثبت‌نام

آیا می‌دانستید این دوره به صورت درون‌سازمانی هم برگزار می‌شود؟

میزان سرمایه‌گذاری در این دوره ………. ریال – خالص (پس از کسر کلیه کسورات قانونی) می‌باشد.

نکته: ۹% مالیات بر ارزش‌افزوده بر مبلغ ثبت‌نام اضافه می‌گردد.

جهت رزرو و ثبت‌نام در این دوره آموزشی با دبیرخانه تماس حاصل فرمایید:  ۴ – ۶۶۰۸۶۷۷۱

شرایط انصراف و عودت وجه:

تا یک هفته پیش از آغاز دوره، با کسر ۳۰% از مبلغ ثبت‌نام و پس از آن، تنها با معرفی فرد جایگزین امکان‌پذیر خواهد بود.

دانلود بروشورهای دوره

, , , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
بودجه‌ریزی عملیاتی کسب و کار
نوشتهٔ بعدی
اصول مذاکرات قراردادهای تجاری بین‌المللی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.