هوش کسب و کار سازمانی (BI)
(آنلاین)
تاریخ دوره: 1 و ۲ مرداد ۹۹
مدت دوره: 16 ساعت
مقدمه
هوش کسب و کار همانند پنجرهای به پویایی کسب و کار است که کارایی، بازده عملیاتی و فرصتهای استفاده نشده را آشکار میکند. هوش کسب و کار سازمانی یا BI، مجموعهای از فناوریها و فرآیندهایی است که به افراد در تمام سطوح سازمان، اجازه دسترسی و تحلیل داده را میدهد.
بدون وجود افرادی که بتوانند اطلاعات را تفسیر کنند و به کار گیرند، BI مفید نخواهد بود. به همین علت، BI کمتر وابسته به فناوری و بیشتر تحت تاثیر ابداع و فرهنگ است و اینکه افراد آن را به عنوان یک دارایی مهم در نظر بگیرند. هدف هوش کسب و کار تسهیل تصمیمگیری و تصمیمسازی بر اساس حقایق سازمانی میباشد.
با رقابتی شدن اقتصاد و کسب و کار موضوع «معنا بخشیدن به دادههای سازمانی» و تسهیل فرآیند «تصمیمسازی» مرکز توجه کارشناسان فناوری اطلاعات و متخصصان علم مدیریت و کسب و کار قرار گرفته است. BI تنها زمانی میتواند ارزشآفرینی کند که توسط افراد به درستی به کار برده شود. در چند سال اخیر در کشور ما پیادهسازی سیستمهای هوشمند رواج یافته است اما مشکلی که در پیادهسازی موفق و ادامه پروژههای فوق دیده میشود، نداشتن ادبیات مشترک بین افراد و نیز عدم استفاده از متدولوژی مناسب در پیادهسازی میباشد.
مخاطبان دوره
- مدیران ارشد و رؤسای سازمانها و بنگاههای اقتصادی، مدیران میانی
- مدیران فناوری اطلاعات
- مشاوران سازمان و مدیریت
- مشاوران فناوری اطلاعات
- کارشناسان ارشد حوزه فناوری اطلاعات، برنامهریزی و استراتژی
- برنامهنویسان و طراحان راهحلهای سازمانی مبتنی بر فناوری اطلاعات
اهداف دوره
هدف این دوره آشنایی مخاطبین با مفاهیم، کاربردها و روندهای نوین هوش کسب و کار در مدیریت و راهبری چنین پروژههایی، میباشد. شرکتکنندگان این دوره علاوه بر اینکه باید نسبت به مباحث فناوری اطلاعات دیدگاه مدیریتی مستقلی داشته باشند، همچنین باید از مباحث اولیه مدیریت کسب و کار نیز مطلع بوده و با مفاهیم و راه حلهای فناوری اطلاعات و مدیریت پایگاههای داده نیز آشنا باشند.
مباحث این دوره به مدیران کمک میکند تا با آشنایی با حوزه هوش کسب و کار، به تجهیز و بسیج منابع مالی و انسانی سازمان در جهت افزایش کیفیت تصمیمگیریها و بهرهمندی از یافتههای دانشی ناشی از تجزیه و تحلیل حجم عظیمی از اطلاعات، از طریق بکارگیری فنون و تکنیکهای هوش کسب و کار پرداخته و سازمان خود را به مغزافزار، نرمافزار و سختافزار مربوطه مجهز نمایند. همچنین کارشناسان فناوری اطلاعات و برنامهنویسان و طراحان راهحلهای سازمانی مبتنی بر فناوری اطلاعات را با کسب اطلاع از مفاهیم و مدلهای کسب و کار از یک سو و نحوه استخراج نیازهای کسب و کار و نیز متدولوژی مناسب در پیادهسازی چنین پروژههایی تجهیز میکند.
به طور خلاصه، هدف اصلی این دوره آشنایی مخاطبین با مفاهیم هوش کسب و کار و مکانیزمهای توسعه آن در سازمان بوده و سرفصلهای فنی پیادهسازی در کنار کارهای کلاسی عملی مورد توجه قرار خواهند داشت. همچنین در این دوره، یکی از ابزارهای کسب و کار هوشمند رایج معرفی شده و تمرین عملی صورت خواهد پذیرفت.
سرفصلهای دوره هوش کسب و کار سازمانی
دوره هوش کسب و کار، شامل مباحث اصلی و سمینارهای تخصصی و کارگاههای آموزشی زیر میباشد، که عبارتند از:
- مفاهیم، مدلها و مدیریت کسب و کار
- مفاهیم برنامهریزی استراتژیک و کاربرد در هوشمندی سازمانی
- مدیریت عملکرد کسب و کار و شاخصهای کلیدی عملکرد
- مفاهیم پایه BI
- مفاهیم پایه پایگاه داده تحلیلی Data Warehousing
- مدیریت پروژه BI
- مدیریت برنامههای هوش کسب و کار
- بررسی قابلیتهای PowerPivot در اکسل و تمرین عملی
مدرس دوره
گروه مالی و مدیریت سرمایهگذاری شریف همواره افتخار همکاری با بهترین متخصصین و اساتید در ایران را داشته و دارد.
دکتر آرش قشمی
دکتری مدیریت IT
معاون برنامهریزی و توسعه تجاری شرکت آتیه داده پرداز
مدیر تحلیل تجاری سابق شرکت شاپرک
چگونگی ثبتنام
آیا میدانستید این دوره به صورت درونسازمانی هم برگزار میشود؟
میزان سرمایهگذاری در دوره حضوری ۹/۰۰۰/۰۰۰ ریال و آنلاین ۷/۵۰۰/۰۰۰ ریال میباشد.
شرایط انصراف و عودت وجه:
تا یک هفته پیش از آغاز دوره، با کسر ۳۰% از مبلغ ثبتنام و پس از آن، تنها با معرفی فرد جایگزین امکانپذیر خواهد بود.
دانلود بروشورهای دوره
نظرسنجی دوره قبل
- ضعیف
- متوسط
- خوب
- عالی