پنج نرم‌افزار و زبان برنامه‌نویسی ضروری برای فعالان مالی

فعالیت حرفه‌ای در بازارهای مالی و کسب مشاغل تخصصی بازارهای مالی، بدون آشنایی با نرم‌افزارهای تخصصی و زبان‌های برنامه‌نویسی دیگر ممکن نیست. ضرورت آشنایی با برنامه‌نویسی و مدلسازی در بازارهای مالی هر روز در حال افزایش است. بطوریکه اگر در گذشته آشنایی با این ابزارها یک مزیت بود امروزه دیگر یک ضرورت است.

آخرین فرصت‌ها برای عقب نماندن از فعالان حرفه‌ای بازارهای مالی و همراه شدن با تحولات بازارها را از دست ندهید. گروه مالی شریف به عنوان اولین طراح و برگزارکننده دوره‌های تخصصی مالی و سرمایه‌گذاری در ایران با تجربه ۱۸ ساله در این زمینه در قدم به قدم این مسیر همراه شما خواهد بود.

برنامه‌نویسی به زبان پایتون (PYTHON)

پایتون یکی از کارآمدترین زبان‌های برنامه‌نویسی حال حاضر جهان است و به دلیل توانمندی‌هایی که در حوزه یادگیری ماشینی دارد بهترین زبان برنامه‌نویسی برای تحلیل داده‌های مالی است. یادگیری این زبان برنامه‌نویسی بسیار ساده بوده و همین مسئله منجر شده تا محبوبیت بسیار زیادی در بین علاقه‌مندان به یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی پیدا کند.

برنامه‌نویسی به زبان پایتون

نرم افزار متلب (MATLAB)

نرم‌افزار متلب (MATLAB) و کاربرد آن در اقتصاد و مالی

با گسترش روزافزون ابزارهای مالی و پیچیده‌تر شدن عوامل تأثیرگذار بر بازارهای مالی نیاز به نوشتن مدل‌های تحلیلگری پیشرفته‌ای است که بتواند تا حد امکان وضعیت بازارها را تحلیل و اطلاعات مناسبی به سرمایه‌گذاران جهت سرمایه‌گذاری و مدیریت ریسک سرمایه‌شان ارائه کند. یکی از قویترین و منعطف‌ترین نرم‌افزارهای موجود نرمافزار MATLAB می‌باشد.

برنامه‌نویسی متاتریدر MQL (مقدماتی تا پیشرفته)

برای تحلیل در بازار سهام نرم‌افزارهای زیادی وجود دارند. یکی از معروف‌ترین نرم‌افزارها در دنیا و ایران پلتفرم معاملاتی MetaTrader است که در نسخه‌های ۴ و ۵ در بازار موجود است. در کشور ما، نسخه ۴ متاتریدر MQL به نرم‌افزار پارس‌رسا و نسخه ۵ آن هم، به مفیدتریدر معروف است. در هر دو نسخه، قابلیت برنامه‌نویسی وجود دارد که به زبان برنامه‌نویسی متاتریدر MQL گویند.

برنامه نویسی متاتریدر MQL

اقتصادسنجی با نرم‌افزار Eviews و Stata

اقتصادسنجی با نرم‌افزار Eviews و Stata (مقدماتی تا پیشرفته)

بررسی رابطه تابعی بین متغیرهای مختلف و برآورد توابع مختلف در مطالعات انجام شده در حوزه‌های مختلف بخصوص در بررسی‌های اقتصادی و مالی، نقش موثری ایفا می‌کند. در مدلسازی‌های مالی و اقتصادی قالبا به برآورد رگرسیونی توابع و تخمین پارامترهای مربوط به آنها و انجام فرآیند پیش‌بینی نیاز است. که برای این منظور استفاده از نرم‌افزارهای مختلف کمک شایانی به استفاده موثر و مطلوب از داده‌های آماری می‌نماید. در این راستا یکی از بهترین و پرکاربردترین نرم‌افزارهای مورد استفاده برای برآورد رگرسیونی توابع مختلف و انجام آزمون‌های مختلف آماری برای اطمینان از صحت نتایج بدست آمده نرم‌افزار Eviews است.

مدلسازی مالی با نرم‌افزار اکسل

هریک از ما در دنیای امروز با حجم گسترده‌ای از معاملات مالی و اقتصادی روبرو هستیم که ریسک و عدم اطمینان موجود در چنین بازاری، ممکن است ما را با مشکلات فراوانی روبرو سازد. در چنین فضایی به مدل‌های اقتصادی نیاز است که به عنوان الگوهای حرکتی ما در وضعیت‌های گوناگون بازار کاملاً محسوس است. این مدل‌های مالی می‌بایست دقیق و انعطاف‌پذیر طراحی شوند تا در انواع حالات بازار قابلیت تطبیق‌پذیری را داشته باشند. یکی از بهترین نرم‌افزارها برای این منظور اکسل است.

مدلسازی مالی با نرم‌افزار اکسل

تخفیف‌ها و هدایا

۱۰ درصد تخفیف برای مخاطبان جدید با کد FS-10
۱۵ درصد تخفیف برای ثبت‌نام همزمان در ۲ کارگاه
۲۰ درصد تخفیف برای ثبت‌نام همزمان در ۳ کارگاه
۱۵ درصد تخفیف برای دانشجویان

فهرست