مدیریت ریسک مالی با رویکرد آمادگی آزمون FRM

(دیدگاه کاربر 1)

۱۱,۹۰۰,۰۰۰ تومان

(چهارمین دوره | آنلاین)

تاریخ دوره: از ۷ دی ۱۴۰۲ مدت دوره: ۱۳۵ ساعت | شنبه، یکشنبه (۱۸:۰۰ تا ۲۱:۰۰) و پنجشنبه (۱۵:۰۰ تا ۱۸:۰۰)
انصراف و عودت وجه تا یک هفته پیش از آغاز دوره، با کسر ۳۰% از مبلغ ثبت‌نام و پس از آن، با معرفی فرد جایگزین امکان‌پذیر است.

توضیحات

گروه مالی و مدیریت سرمایه‌گذاری شریف، ضمن بالا بردن سطح دانش علاقه‌مندان در حوزه مدیریت ریسک، شما را برای حضور قدرتمند در آزمون FRM یاری می‌کند.

درباره آزمون FRM بیشتر بدانید

مدیریت ریسک، فرآیند مستندسازی تصمیمات نهایی اخذ شده و استفاده از آنها به منظور رساندن ریسک به سطح مورد انتظار در سازمان‌ها است. با توجه به ابزارهای پیچیده مالی در دنیای امروزی، افزایش مقررات پولی و همچنین بوجود آمدن بحران‌های مالی در بازار سرمایه و حوزه‌های صنعتی، آشنایی با دانشی تخصصی در حوزه مدیریت ریسک و درک مفاهیم کاربردی آن، می‌تواند مؤسسات و سازمان‌ها را تا حد زیادی در رسیدن به اهدافشان یاری نماید.

گروه مالی و مدیریت سرمایه‌گذاری شریف پس از معرفی مدارک حرفه‌ای معتبر بین‌المللی از جمله CFA در سال ۱۳۸۸، از سال ۹۴ نیز اقدام به معرفی و طراحی کلاس‌های آمادگی آزمون FRM نموده است که مربوط به معتبرترین مدرک در حوزه مدیریت ریسک مالی تحت عنوان Financial Risk Manage می‌باشد و تاکنون ۲ دوره از آن برگزار شده است.

مدرک FRM توسط موسسه Global Association of Risk Professionals – GARP و پس از گذراندن ۲ سطح آزمون تخصصی و همچنین داشتن حداقل دو سال سابقه کاری مرتبط به داوطلبان اهدا می‌گردد. از آنجا که محتوای برنامه آموزشی FRM بر پایه مباحث روز مدیریت ریسک استوار است، شرکت در این دوره‌های آموزشی برای کلیه کارشناسان و مدیران فعال در حوزه مدیریت ریسک، مدیریت سرمایه‌گذاری بخصوص در بانک‌ها، نهادها و مؤسسات بزرگ مالی کشور و نیز دانشجویان دوره‌های مدیریت مالی و MBA و دانش‌پژوهان علاقه‌مند به حوزه مالی پیشنهاد می‌شود.

مراحل اخذ مدرک FRM

جهت اخذ مدرک FRM کاندیدا باید دو سطح آزمون را با موفقیت پشت سر بگذرانند: FRM Part I و FRM Part II. از ویژگی­‌های خوب این مدرک در مقایسه با سایر مدارک حرفه‌­ای در حوزه مالی این است که نخست داوطلب این شانس را دارد که هر دو سطح از آزمون را با هم و در یک روز امتحان دهد، دوم اینکه هر سطح از آزمون FRM دو مرتبه در سال برگزار می­‌شود؛ بنابراین این شانس برای داوطلب وجود دارد که در یک سال و حتی کمتر، موفق به اخذ مدرک ارزشمند FRM شود.

پس از قبولی در هر دو آزمون و ارائه سابفه کار مرتبط به موسسه، مدرک FRM به شخص اهدا می­‌شود. برنامه آموزشی موسسه GARP به گونه­ است که پس از اخذ مدرک نیز، با ارائه مطالب آموزشی در حوزه مدیریت ریسک از جمله مقالات، کتاب­‌ها، ویدیوهای مربوط، سعی بر این دارد که دانش دارندگان مدرک را به روز نگاه­ دارد. شرکت در برنامه آموزشی پس از اخذ مدرک، به صورت داوطلبانه است. در نمایه ذیل برنامه آموزشی FRM آورده شده است.

مزایای کسب مدرک FRM

برنامه آموزشی FRM با آموزش مفاهیم بنیادی و کلیدی مدیریت ریسک در سطح اول و ارائه تصویری جامع از اندازه‌گیری و مدیریت ریسک بازار، ریسک اعتباری و عملیاتی، سطح جدید و ارزشمندی از دانش را برای فعالان بازار مالی ارائه می‌دهد. بطور یقین می‌توان گفت مطالب و محتوای درسی این برنامه، به ندرت در مؤسسه و یا نهاد آموزشی و علمی، دیده می‌شود.

مزیت دوم که بسیار حائز اهمیت نیز می‌باشد، مربوط به اعتبار این مدرک است. طور خلاصه می‌توان گفت که در محیط‌های حرفه‌ای و کاری بین‌المللی، برخورداری از این مدرک، بیش از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌های معتبر، حتی در مقطع کارشناسی‌ارشد اعتبار دارد. دلیل این امر استانداردهای بسیار بالای موسسه GARP در جامع و عملی بودن محتوای برنامه FRM و همچنین سطح بالای خود آزمون FRM می‌باشد.

ویژگی‌های دوره آمادگی آزمون FRM

برگزاری کلاس آموزشی جامع و ارائه تمام محتوای آزمون FRM سطح اول
بهره‌گیری از مدرسین مجرب در زمینه مدیریت ریسک و دارای مدرک FRM
ارائه نسخه الکترونیکی منابع آزمون
ارائه مطالب و کتب کمک آموزشی
دسترسی به مشاهده آنلاین فیلم دوره تا یک ماه پس از پایان دوره
آموزش نحوه استفاده از ماشین حساب جهت استفاده در جلسه امتحان
امکان تقسیط آسان و بدون ضمانت شهریه دوره
اعطای گواهینامه دوره جامع مدیریت ریسک مبنی بر طرح درس FRM توسط گروه مالی شریف

مخاطبان دوره FRM

مدیران و کارشناسان ریسک نهادهای مالی همچون بانک‌ها، موسسات مالی و اعتباری، بیمه‌ها، شرکت‌های سرمایه‌گذاری، سبدگردانی و …
کلیه علاقه‌مندان به کسب مدارک معتبر بین‌المللی مالی و اشتغال در نهادهای بین‌المللی مالی
دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های اقتصاد، مدیریت، حسابداری و …
علاقه‌مندان به حوزه ریسک مالی

ساختار برگزاری دوره FRM توسط گروه مالی شریف
عنوان درسمدت زمان
Quantitative Analysis۳۶
Foundations of Risk Management Concepts۳۰
Financial Markets and Products۳۹
Valuation and Risk Models۳۰
مدرسین دوره
null

حسین کرمی

Passed FRM Level II
CFA Charterholder

null

مهدی خضرلوی‌اقدم

کارشناس‌ارشد مهندسی مالی
کارشناس نظارت بر بازار مشتقه بورس کالا
Passed FRM Level II

null

سید محمدرضا موسوی

FRM Level II Candidate
CFA Charterholder

null

مجید خادم‌الحسینی

Passed FRM Level II
Passed CFA Level II

محتوای آزمون FRM

جهت قبولی در هر سطح داوطلب می بایست حدنصاب لازم را که توسط موسسه پس از هر آزمون مشخص می‌شود، کسب نماید.

موارد امتحانی هر سطح از آزمون در زیر آورده شده است:

Foundations of Risk Management

Quantitative Analysis

Financial Markets and Products

Valuation and Risk Models

Market Risk Measurement and Management

Credit Risk Measurement and Management

Operational Risk and Resilience

Liquidity and Treasury Risk Measurement and Management

Risk Management and Investment Management

تعداد سوالات برای آزمون سطح اول ۱۰۰ سوال و برای سطح دوم ۸۰ سوال و مدت زمان آزمون برای هر سطح ۴ ساعت می‌باشد. سوالات به صورت چهارگزینه‌ای بوده و دارای نمره منفی نمی‌باشد.

سفارش خرید نسخه چاپی مجموعه کتابهای آزمون FRM
سطح یک / ویرایش ۲۰۲۳

نکات مهم درخصوص آزمون FRM

داوطلبین تنها مجاز به استفاده از ماشین‌حساب‌های ذیل هستند که مورد تأیید موسسه GARP قرار گرفته است.

هزینه ثبت‌نام در آزمون FRM

هزینه ثبت‌نام در آزمون با توجه به مدت زمان باقی‌مانده تا تاریخ آزمون متفاوت می‌باشد.

سطحهزینه ثبت‌نامثبت‌نام زودهنگامثبت‌نام استاندارد
FRM LEVEL IUSD 400USD 600USD 800
FRM LEVEL IINAUSD 600USD 800

تنها یک‌بار هزینه ثبت‌نام (۴۰۰ دلار آمریکا) برای داوطلبین جدید لحاظ می‌شود. در صورت عدم قبولی داوطلب در مرتبه اول، برای شرکت در آزمون دفعات بعدی، تنها هزینه هر سطح پرداخت می‌شود و در صورتی که داوطلب آزمون سطح یک را قبول شود، چهار سال مهلت دارد تا آزمون سطح دو را قبول و در نتیجه مدرک را اخذ نماید. در صورت عدم قبولی در سطح دوم پس از چهار سال داوطلب می‌بایست آزمون سطح اول را مجدد امتحان دهد.

کتاب راهنمای جامع آزمون FRM

کتاب راهنمای جامع آزمون FRM خدمتی جدید از گروه مالی شریف است که به عنوان اولین طراح و برگزارکننده دوره‌های آمادگی آزمون مدارک حرفه‌ای بین‌المللی حوزه مالی و سرمایه‌گذاری در کشور، همواره پیشرو بودن و ارائه خدمات با بالاترین کیفیت و مطابق با بالاترین استانداردهای بین‌المللی را دغدغه اصلی خود می‌داند. یکی از نیازهای اصلی فعالان و علاقه‌مندان بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری، ارتقای سطح دانش، مهارت و تخصص مطابق با آخرین سطوح دانش تولید شده در مجامع بین‌المللی است.

کتاب راهنمای جامع آزمون FRM به کوشش واحد تولید محتوای گروه مالی شریف با هدف آشنایی کامل علاقه‌مندان و فعالان حوزه مالی و سرمایه‌گذاری، با مبحث مدیریت ریسک مالی و گواهینامه FRM و نحوه شرکت در آزمون آن تالیف و فایل PDF آن به صورت رایگان منتشر شده است.

راهنمای جامع آزمون FRM | گروه مالی شریف | دانلود کتاب راهنمای جامع آزمون FRM
بروشور دوره
آزمون FRM | گروه مالی شریف | مدیریت ریسک مالی | دوره آمادگی آزمون FRM
آزمون FRM | گروه مالی شریف | مدیریت ریسک مالی | دوره آمادگی آزمون FRM

یکی از خدمات همیشگی گروه مالی شریف، ارائه مشاوره رایگان در حوزه مدارک بین‌المللی مالی به عموم علاقه‌مندان و فعالان حوزه مالی است. اگر برای آشنایی بیشتر با مدرک FRM، آمادگی آزمون FRM و شرکت در دوره آمادگی نیاز به مشاوره دارید کافیست با شماره ۶۶۰۳۶۰۶۹ تماس بگیرید.

1 دیدگاه برای مدیریت ریسک مالی با رویکرد آمادگی آزمون FRM

  1. سجاد

    با سلام
    آیا در پایان دوره گواهی نیز اعطا می شود؟

    • گروه مالی شریف

      درود؛ بله؛ گواهینامه دوره جامع مدیریت ریسک مبنی بر طرح درس FRM توسط گروه مالی شریف اعطا می‌گردد.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست